Ανυπότακτη Πολιτεία

ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ - ΑΝΑΤΡΟΠΗ

Νέα

Για το κυκλοφοριακό ζήτημα της Πάτρας

maizonos

Βρισκόμαστε λίγο πριν την ολοκλήρωση δύο σημαντικών, και πολύ ταλαιπωρημένων, τεχνικών έργων, της ολοκλήρωσης της Μικρής Περιμετρικής και της διάνοιξης της Κανακάρη. Ο στόχος είναι με την χρήση των έργων αυτών, να βελτιωθεί η εξυπηρέτηση των πολιτών και αλλάξει προς το καλύτερο η κατάσταση του κυκλοφοριακού φόρτου στο κέντρο της πόλης.

Εκτιμούμε, ότι με την λειτουργία της Μικρής Περιμετρικής, όλη η κίνηση των Ανατολικών και Νότιων Συνοικιών προς Αθήνα, Πανεπιστήμιο, Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο, θα διοχετευτεί εκεί δημιουργώντας αποφόρτιση των οδών Γούναρη και Γερμανού, σημαντική αποφόρτιση της διέλευσης από το Ιστορικό κέντρο.

Η πλήρης διάνοιξη της Κανακάρη, αίτημα χρόνιο της πόλης εδώ και δεκαετίες, ολοκληρώνει σε σημαντικό βαθμό τους παράλληλους με το παραλιακό μέτωπο οδικούς άξονες και η χρήση της, θα συμβάλλει σημαντικά στις κυκλοφοριακές ανάγκες.

Αυτό, για το οποίο κύριε Δήμαρχε, έχουμε ισχυρές επιφυλάξεις, είναι η ορθότητα της αντιδρόμησης της Κορίνθου και της Κανακάρη. Και δεν αναφερόμαστε στην αρχική φυσιολογική αναστάτωση. Αυτή με την πληροφόρηση και την πίστωση χρόνου, θα ξεπεραστεί. Αναφερόμαστε στην ουσία του μέτρου.

Η οδός Κορίνθου, (η παράταξη μας, στην Δημοτική θητεία του κ. Δημαρά, έχει καταθέσει πρόταση για την μετονομασία της σε Κωστή Παλαμά και εξακολουθούμε να συνηγορούμε ένθερμα στην μετονομασία αυτή), είναι πλατύτερος δρόμος και μάλιστα σε όλο της το μήκος από την οδό Κανακάρη. Ιδιαίτερα, στις ώρες της κυκλοφοριακής αιχμής, εκτιμούμε ότι τα ρεύματα εξόδου είναι πολύ μεγαλύτερα από τα ρεύματα εισόδου. Δεν γνωρίζουμε τα τεχνικά στοιχεία, τις μετρήσεις και την φιλοσοφία αυτής της αλλαγής. Εκτιμούμε, ότι ο Πατραϊκός λαός επίσης δεν γνωρίζει καν στην συντριπτική του πλειοψηφία, τις επικείμενες αλλαγές. Είναι επομένως περιττό να αξιολογήσουμε, αν συναινεί στις αλλαγές αυτές. Επιπλέον, θα εξοικονομούσαμε σημαντική δαπάνη, που θα απαιτηθεί για την αλλαγή της σήμανσης, των φωτεινών σηματοδοτών κλπ.

Κύριε Δήμαρχε, στην παρούσα φάση, αν οι ισχυρισμοί μας είναι βάσιμοι, μπορούμε με ελάχιστο κόστος να αλλάξουμε τα πράγματα. Αν κάνουμε λάθος, τότε το κόστος θα είναι πολλαπλάσιο.

Εννοείται, η θέση μας αυτή, δεν εμποδίζει την πεζοδρόμηση της οδού Μαιζώνος.

Με κάθε τιμή

Για την Ανυπότακτη Πολιτεία, Χρήστος Πατούχας, Δημοτικός Σύμβουλος

Για τη διέλευση του τρένου

 

treno

 

Πριν δημοσιεύσουμε την άποψη της Ανυπότακτης Πολιτείας, την οποία καταθέσαμε στην  διαβούλευση, θα παραθέσουμε ορισμένες σύντομες εκτιμήσεις μας και πολιτικά συμπεράσματα, μετά την διαβούλευση που έγινε με πρωτοβουλία της Δημοτικής Αρχής με συμμετοχή των Δημοτικών παρατάξεων και φορέων της πόλης.

Πρώτο συμπέρασμα: Όλοι θέλουν το τραίνο να φτάσει στην πόλη το συντομότερο. Αλλά αυτό είναι το αυτονόητο. Δεν υπάρχει κανένας να μην το θέλει. Είναι όμως, άλλο αυτό και άλλο, πατώντας πάνω σε αυτό να αρχίζουν οι εκπτώσεις.

Ποιες είναι οι αιτιάσεις και οι ισχυρισμοί ή αλλιώς τα διλήμματα που θέλουν να δημιουργήσουν και να μας επιβάλλουν πρόχειρες και καταστροφικές λύσεις, που αυτά οδηγούν στις εκπτώσεις; Είναι λένε, το απαγορευτικά υψηλό κόστος της Περιφερειακής χάραξης ή της συνολικής υπογειοποίησης. Είναι επίσης η ανυπαρξία μελετών, που θα οδηγήσει σε μεγάλες καθυστερήσεις, ως εκ τούτου στην καθυστέρηση σύνδεσης της Σ.Γ. με το Λιμάνι και στην καθυστέρηση της ανάπτυξης.

Θα απαντήσουμε συνοπτικά στους ισχυρισμούς αυτούς, αρχίζοντας από τον τελευταίο:

Ποια είναι η πιθανή μελλοντική ανάπτυξη της εμπορευματικής κίνησης του Λιμανιού; Είναι κυρίως η Σιδηροδρομική σύνδεση του Λιμανιού με ολόκληρη την πλουσιότατη σε παραγωγή αγροτικών προϊόντων Δυτική Πελοπόννησο. Είναι η σύνδεση της ΒΙ,ΠΕ. Πατρών, ως εκ τούτου η περαιτέρω ανάπτυξη της και η διακίνηση των Βιομηχανικών προϊόντων. Υπάρχει σχεδιασμός για αυτό; Απάντηση: δεν υπάρχει άμεσος σχεδιασμός. Ας μην μας καταλογίζουν την ευθύνη. Μήπως άραγε πιέζονται μόνο από την πιθανότατη παραχώρηση του Λιμανιού στην ΚΟΣΚΟ;

Οι άλλοι ισχυρισμοί:

Ποιο είναι το κόστος; Μέχρι στιγμής έχουμε μόνο αόριστη και ανεύθυνη «προκοστολόγηση». Και πολύ πιθανόν τεχνητή διόγκωση του κόστους. Ας μας πουν πόσο κόστισε η παράκαμψη του Αιγίου, πόσο κόστισε η γραμμή μέχρι το Θριάσιο Πεδίο ή με τι προϋπολογισμό δημοπρατήθηκε η υπογειοποίηση τετραπλής γραμμής στα Νέα Λιόσια. Και τότε να υπολογίσουμε το πραγματικό κόστος με σύγκριση πραγματικών δεδομένων. Θα αναφέρουμε ότι το κόστος της Γέφυρας Ρίου Αντιρρίου και των εισόδων της, κόστισε 733 εκατομμύρια Ευρώ. Ένα έργο ειδικής τεχνογνωσίας αλλά και αποκλειστικότητας.

Θα υπάρξει καθυστέρηση; Ναι θα υπάρξει. Στο χέρι τους είναι να είναι η μικρότερη δυνατή. Εννοείται, δεν φταίνε οι πολίτες της Πάτρας για την μεγάλη καθυστέρηση που υπήρξε ήδη μέχρι τώρα! Είναι καινούρια ιδέα η Περιμετρική χάραξη; Φυσικά όχι! Υπάρχει ήδη από το 1985. Πιθανόν υπάρχουν και προμελέτες. Ας τις βγάλουν από τα συρτάρια τους για να επισπεύσουν.

Δεύτερο συμπέρασμα:

Για την στάση Βουλευτών, πολιτικών παραγόντων και Φορέων.

Αντιγράφουμε από Δελτίο Τύπου των κυρίων Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, μετά την εκδήλωση Φορέων στον Καστελόκαμπο την Κυριακή 7/5/2017: «Οι Βουλευτές άκουσαν και κατέγραψαν τους προβληματισμούς των κατοίκων σχετικά με την επικείμενη διέλευση του Τραίνου από την περιοχή. Τοποθετήθηκαν επί αυτών, θεωρώντας ότι υπάρχουν μεν βάσιμες απαιτήσεις περισσότερης και έγκυρης ενημέρωσης, αλλά και κάποιοι υπερβολικοί φόβοι, ενώ δεσμεύτηκαν ότι θα στηρίξουν την καλύτερη επιλογή για την πόλη».

Αγαπητοί Βουλευτές, δεν λέτε όλη την αλήθεια! Γιατί πρώτα εσείς αμφισβητήσατε την μελέτη που έδειξαν οι φορείς, αυτή την μελέτη που δεν καταφέρατε εσείς να προμηθευτείτε από τα άδυτα του ΟΣΕ. Και οι κάτοικοι δεν έχουν βάσιμες απαιτήσεις ενημέρωσης, έχουν βάσιμες υποψίες, ότι η ενημέρωση δεν γίνεται, την κρύβουν, γιατί η λύση που δίνεται είναι καταστροφική για την περιοχή τους. Τέλος, λέτε, ότι θα στηρίξετε την καλύτερη επιλογή για την πόλη. Δηλαδή; Ποια είναι η καλύτερη επιλογή; Ποια είναι η άποψη σας; Αγαπητοί Βουλευτές, λάθος έχετε αντιληφθεί τον ρόλο σας. Δεν είστε διαμεσολαβητές. Είστε εκπρόσωποι του λαού και των συμφερόντων του. Ο ρόλος αυτός απαιτεί επάρκεια, συνέπεια, σθένος, βέτο, συγκρούσεις. Τα έχετε;

Στην διαβούλευση που οργάνωσε ο Δήμος Πατρέων, υπήρξαν πολλοί φορείς που τοποθετήθηκαν καθαρά. Υπήρξαν και αρκετοί που τοποθετήθηκαν με βάση το «εφικτό», υπακούοντας στα εκβιαστικά διλλήματα της περιόδου. Η γνώμη μας είναι, ότι τουλάχιστον οι «αρμόδιοι» και αντιπροσωπευτικοί φορείς, πρέπει να τοποθετηθούν με ευθύνη και με βάση τα συμφέροντα της πόλης και της ευρύτερης περιοχής για τους επόμενους δύο αιώνες.

Στην συνέχεια παραθέτουμε την άποψη μας, όπως ήδη την καταθέσαμε για την διαβούλευση.

Ο κ. Σπίρτζης, δεν διακρίνεται για την συνέπεια του. Ούτε στις υποσχέσεις, ούτε στις δεσμεύσεις του. Ενώ είναι ο αμετακίνητος Υπουργός, πολλές φορές και για διαφορετικά θέματα μέχρι τώρα, έχει φανεί ασυνεπής προς την πόλη και τους φορείς της. Παραλείπω το τεράστιο θέμα της Νότιας Χάραξης του Αυτοκινητοδρόμου και του Σιδηροδρόμου Πατρών Πύργου και θα ασχοληθώ εν προκειμένω μόνο με την Σιδηροδρομική Γραμμή.

Αφήνει διάφορους παράγοντες του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ κυρίως, να δηλώνουν με επιπολαιότητα αλλά και αλαζονεία, διάφορα που αφορούν τον τρόπο κατασκευής της Σιδηροδρομικής Γραμμής μέχρι την Πάτρα. Μάλιστα, αυτοί οι ίδιοι να δηλώνουν στο αμέσως προηγούμενο διάστημα, πχ για το κόστος της υπόγειας διέλευσης τερατώδη ποσά, που άρχισαν από τα 200 και σε μερικούς μήνες εκτοξεύτηκαν στα 800 εκατομμύρια. (Επιπλέον του κόστους της επίγειας διέλευσης).

Οργανώνεται πριν ένα περίπου χρόνο, η διημερίδα των τριών Πανεπιστημίων, τα οποία εκτίθενται, με την πρόταση της επίγειας διέλευσης, υποτάσσοντας κάθε επιστημονική γνώμη στις κατευθύνσεις- δεσμεύσεις ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ. Μάλιστα επικαλούνται οι Πανεπιστημιακοί ξένες πόλεις που τάχα έχουν διέλευση των τραίνων επίγεια μέσα από το κέντρο τους. Παραλείπουν να αναφέρουν τον χρόνο κατασκευής, όπως παραλείπουν να πουν σε ποια πόλη θα υπάρχουν κατά μήκος της, πάνω από 20 ισόπεδες διαβάσεις. Η απάντηση είναι ότι ισόπεδη διάβαση δεν υπάρχει πουθενά. Σε καμία πόλη, σε καμία χώρα.

Ποια είναι η ορθή λύση; Απάντηση: Το προφανές, για να μην αναστατωθεί η λειτουργία της πόλης για μια δεκαετία στην διάρκεια της κατασκευής, αλλά και μια λύση που ανταποκρίνεται στις ανάγκες του μέλλοντος, είναι η περιμετρική διέλευση. Αλλά και η κατασκευή του τερματικού σταθμού, όχι στον Άγιο Διονύσιο, αλλά  στον χώρο της Πανεπιστημιούπολης. Αυτό καθιστά πιο εύκολη, αλλά και επιβεβλημένη την Νότια χάραξη προς Πύργο. Η όδευση προς το λιμάνι να γίνει εναέρια μέσα στον ποταμό Γλαύκο ή στην μία του όχθη.

Είναι η λύση αυτή, η λύση με το μεγαλύτερο κόστος; Πιθανώς. Εννοείται, όχι στα κόστη που αυτή την στιγμή παρουσιάζονται. Τα οποία, είναι βέβαιο, έχουν το στοιχείο της τεχνητής διόγκωσης για να απορριφθεί η λύση αυτή. Επίσης, απορρίπτουμε τον τρόπο προσέγγισης του Λιμανιού όπως περιγράφεται στην πρόταση του Υπουργού, δηλαδή να φτάνει στο Μονοδένδρι και να επιστρέφει στο Λιμάνι. Στην δική μας λογική, δεν υπάρχει παρά μόνον Νότια χάραξη και προς Πύργο-Καλαμάτα. Προφανώς η διερευνητική λύση Περιμετρικής χάραξης που προτείνει ο Υπουργός, αυξάνει με αυτό τον τρόπο το μήκος της, άρα και το κόστος της.

Σε διαφορετική περίπτωση, είναι απολύτως αναγκαίο και προφανές, ότι δεν μπορούμε να δεχθούμε καμία λύση πλην της πλήρους υπογειοποίησης από τον Άγιο Βασίλειο, μέχρι την έξοδο της πόλης στα Καμίνια.

Κάθε ενδιάμεση ή μερικότερη λύση, υπονομεύει το συμφέρον της πόλης και από όσους προτείνονται τέτοιες λύσεις, είναι για να «αθωωθούν» σκοπιμότητες εξυπηρέτησης επικίνδυνων για την πόλη κυβερνητικών και άλλων σχεδίων.

Αν υιοθετηθεί η λύση της υπογειοποίησης μέχρι το Λιμάνι, θα μπορούσε κατά την άποψη μας, από το Λιμάνι η γραμμή να ανέβει τις Παραγλαύκιες και να ακολουθήσει προς Πύργο, Νότια διαδρομή μέσω ΒΙ.ΠΕ.

Μια γενικότερη παρατήρηση: Συνολικά, η Σιδηροδρομική Γραμμή Αθήνας -Πάτρας, δεν ανταποκρίνεται ούτε στις ανάγκες, ούτε στις σημερινές τεχνικές δυνατότητες. Δεν είναι γραμμή υψηλών ταχυτήτων! Και αυτό είναι πολιτική επιλογή! Η Τρίτη πόλη της χώρας, δικαιούται σύγχρονο τραίνο, δικαιούται, αυτό να μην γίνει η λαιμητόμος της.

Η πόλη ενωμένη με το Δημοτικό Συμβούλιο και τους φορείς της, δεν θα δεχτεί τετελεσμένα και εκβιασμούς. Δεν θα υποκύψει σε πλαστά διλλήματα, δεν θα ακολουθήσει το «εφικτό» που του καθορίζουν άλλοι. Η Ανυπότακτη Πολιτεία, θα είναι παρούσα σε όλους τους αγώνες.

 

Χρήστος Πατούχας

Για το κτίριο του ΑΣΟ

logo-final

 

Συζητήθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο της Τετάρτης 3/5/2017, το αίτημα του Δήμου  για την ένταξη της ανακατασκευής του κτιριακού συγκροτήματος του πρώην ΑΣΟ σε συμφωνημένο με την Κυβέρνηση πρόγραμμα χρηματοδότησης από τις Δημόσιες Επενδύσεις. Η μελέτη του έργου υπάρχει από το 2008, σχεδόν όλες οι σημερινές παρατάξεις την είχαν τότε ψηφίσει.

Θα ήταν αδιανόητο και παράλογο, να μην ψηφίσουμε για ένα έργο που θα διασφαλίσει την ζωή και την ασφάλεια ενός κτιρίου με σημαντικές βλάβες στον φέροντα οργανισμό του, με στέγη από αμίαντο και πολύ μεγάλη ηλικία.

Κατά την άποψη μας, η συζήτηση για τις συγκεκριμένες χρήσεις μετά την αποπεράτωση της ανακατασκευής, έχει μεγάλα περιθώρια να αναπτυχθεί στο επόμενο διάστημα. Ωστόσο, η στέγαση αυτή την στιγμή, ενός αριθμού καρναβαλικών πληρωμάτων και η ανησυχία τους, τροφοδότησαν την αντίδραση τριών παρατάξεων της μείζονος αντιπολίτευσης, οδηγώντας στην καταψήφιση του θέματος, μάλιστα με υποβάθμιση του αντιπολιτευτικού λόγου και της σοβαρότητας τους. Ψάχνουμε να βρούμε, αν στις προθέσεις τους ήταν η ματαίωση του έργου, ή η φτηνή ψηφοθηρία.

Για το ΔΗΠΕΘΕ της Πάτρας

dipethe2

Του Πάνου Τσερόλα

Τόσο η δημοτική αρχή όσο και οι διάφορες δυνάμεις της αντιπολίτευσης, αναφέρονται συχνά στο «όραμα» του Κώστα Καζάκου, το οποίο συναντάμε σε πολλές ανακοινώσεις. Οι μεν για να εκφράσουν το σεβασμό και την στήριξή τους σε αυτό και οι δε για να το ...υποτιμήσουν ελαφρώς, επιτιθέμενοι στην πραγματικότητα στην πολιτική της πλειοψηφίας στο ΔΗΠΕΘΕ.

Κατά ένα παράδοξο τρόπο όμως, αυτό που φαίνεται να απουσιάζει από όλες αυτές τις ανακοινώσεις είναι αυτό που επαναλαμβάνεται διαρκώς, δηλαδή το όραμα για το ΔΗΠΕΘΕ.

Κρατώ κάτι που πολύ σωστά είπε και ο Χρήστος Παρούχας στην πρόσφατη συνεστίαση της Ανυπότακτης Πολιτείας: «Να μην είμαστε ολιγαρκείς». Και όμως, τόσο η δημοτική αρχή όσο και παρατάξεις της αντιπολίτευσης αντιμετωπίζουν το θέμα του ΔΗΠΕΘΕ (και κατ' επέκταση, της πολιτικής στον πολιτισμό) με αναπάντεχη και πολλές φορές αφόρητη ολιγάρκεια.

Όραμα: Το μεγάλο ζητούμενο, και η μεγάλη απουσία. Απουσία οράματος για μια δημοτική αρχή που σε ένα κύκλο εξαιρετικών πεπραγμένων, το ΔΗΠΕΘΕ παραμένει μια ανοιχτή πληγή αδέξιων χειρισμών, πρόχειρων λύσεων, τακτικών ελιγμών. Απουσία οράματος για μια αντιπολίτευση που αντιμετωπίζει τις παραπάνω αδυναμίες ως «ευκαιρία» αντιπολίτευσης και «φασαρίας», ευκαιρία απόκρυψης των μεγάλων και βαθιών πληγών στον πολιτισμό για τις οποίες είτε έχει την απόλυτη ευθύνη είτε τις διαχειρίζεται με τον ίδιο (μνημονιακό) τρόπο.

Το όραμα του Κώστα Καζάκου δεν θα το κρίνουμε εδώ. Ποιοι είμαστε άλλωστε για κάτι τέτοιο; Αυτό που θα κρίνουμε ωστόσο είναι πως ο Κώστας Καζάκος αποτέλεσε μια διαχειριστική επιλογή, μια «αλλαγή προπονητή» για να «σωθεί η χρονιά», που ήρθε για να καλύψει το κενό της απουσίας οράματος της δημοτικής αρχής με το δικό του. Αυτό και μόνο, όπως και ο τρόπος που πραγματοποιήθηκε, είχε αντικειμενικά όρια και αυτά τα όρια φάνηκαν στις πρόσφατες εξελίξεις και την παραγωγή του Οιδίποδα.

Από την αρχή εμείς θέταμε το θέμα: Όραμα για το θέατρο της πόλης. Δεν μπήκαμε σε μια φτωχή κουβέντα περί προσώπων, ακριβώς επειδή γνωρίζουμε ότι τα πρόσωπα είναι κυρίως φορείς μιας στρατηγικής και ενός σχεδίου. Στηρίξαμε το όραμα της προηγούμενης διεύθυνσης του ΔΗΠΕΘΕ όχι επειδή κρίναμε τον Κώστα Καζάκο και τον κρίναμε ανεπαρκή -κάτι τέτοιο θα ήταν αστείο. Αλλά επειδή βλέπαμε εκεί την θεμελίωση και το χτίσιμο μιας πρωτοπόρας και μαζικής πολιτιστικής πρότασης για το θέατρο. Τα τελευταία χρόνια είδαμε διάφορες κινήσεις, με άλλες συμφωνήσαμε και με άλλες διαφωνήσαμε, αλλά στρατηγική και όραμα ακόμα περιμένουμε να δούμε.

Όπως δεν συμμεριζόμαστε μια πολιτική θέση που θέλει τα θέματα του ΔΗΠΕΘΕ ως κάτι «για να έχουμε να λέμε», έτσι και δεν αντιλαμβανόμαστε το θέατρο ως ένα ακόμα πεδίο για να είμαστε ολιγαρκείς και να μπορούμε να καταγγέλλουμε, εναποθέτοντας τη δική μας στρατηγική, την δική μας αγάπη για την Τέχνη ως μια μάχη για τις καλένδες και το μακρινό μέλλον. Πως αλήθεια χτίζεται το μέλλον, αν όχι με όραμα που πατάει γερά στο παρόν;

Η μάχη είναι τώρα. Και δεν θα κριθεί από τα οράματα καλλιτεχνών που θα τους παραδώσουμε τα ηνία, αλλά από τα συλλογικά οράματα του λαού της πόλης, των πολλών ανθρώπων που έχει αναδείξει στον πολιτισμό, των πολλών κεκτημένων που έχει το ΔΗΠΕΘΕ μας. Και θα τα ταιριάξουμε με τον διαρκή αγώνα μας για να πάνε αλλιώς τα πράγματα στο σύνολό τους. Δεν είναι ντροπή για την δημοτική αρχή να προβεί σε έναν θαρραλέο απολογισμό των αδυναμιών της στο ΔΗΠΕΘΕ. Θα είναι ένα ακόμα παράσημο της φιλοσοφίας της. Θα σταθούμε στο πλευρό της σε κάτι τέτοιο. Όσο όμως όλα κρύβονται κάτω από το χαλάκι της σκοπιμότητας, θα το φωνάξουμε ανοιχτά. Το ότι το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας δεν έχει πλέον θερινή παραγωγή, είναι κάτι για το οποίο πρέπει να αναληφθούν ευθύνες.

Ας κρατήσουμε διδάγματα. Η διαδικασία και συζήτηση για τον νέο/νέα καλλιτεχνικό διευθυντή/διευθύντρια οφείλει να είναι ανοιχτή, δημόσια, και υπό το βάρος ενός πραγματικού οράματος για τον πολιτισμό της πόλης. Όχι αναζήτηση ενός ακόμα «δανεικού». Και σε τελική ανάλυση, ας κατατεθούν συνολικές προτάσεις, πέρα και έξω από την «ευκολία» της συζήτησης για την κομματική ταυτότητα.

Σε αυτό το πλαίσιο, συνυπογράφω το κείμενο των μελών της Ανυπότακτης Πολιτείας στο ΔΣ του ΔΗΠΕΘΕ.

Παναγιώτης Τσερόλας, πρώην τακτικό μέλος του ΔΣ του ΔΗΠΕΘΕ

Λίγα λόγια για το ΔΗΠΕΘΕ

dipethe1

Οφείλουμε να τοποθετηθούμε δημόσια για τα όσα τις τελευταίες εβδομάδες και μέρες λαμβάνουν χώρα στο ΔΗΠΕΘΕ.

1. Ανεξάρτητα από την άποψη μας, την οποία είχαμε αναλυτικά εκθέσει, για την επιλογή του κ. Κώστα Καζάκου στην καλλιτεχνική διεύθυνση του ΔΗΠΕΘΕ, δηλώνουμε, ότι τιμούμε και σεβόμαστε την καλλιτεχνική διαδρομή του κ. Καζάκου. Τιμούμε και σεβόμαστε την πολιτική και ιδεολογική διαδρομή του κ. Καζάκου. Ανεξάρτητα από τις μελλοντικές εξελίξεις, θα εξακολουθήσουμε να έχουμε την ίδια γνώμη για την μέγιστη καλλιτεχνική και πολιτική προσωπικότητα του κ. Κώστα Καζάκου.

2. Θεωρούμε, σε αντίθεση με τις άλλες παρατάξεις της Αντιπολίτευσης, που εκπροσωπούνται στο Δ.Σ, του ΔΗΠΕΘΕ, ότι το μεγαλύτερο ΔΗΠΕΘΕ της χώρας, όφειλε να τυγχάνει γενναίας κρατικής χρηματοδότησης, που να διασφαλίζει τον σχεδιασμό της δημιουργίας υποδομών, των καλλιτεχνικών του παραγωγών, της Θεατρικής Δραματικής Σχολής. Αντί αυτού, σήμερα ο Δήμος Πατρέων, καλύπτει πάνω από το 90% των σχετικών δαπανών. Δηλαδή, οι δημότες της Πάτρας, κρατούν το Θέατρο ανοιχτό και δημιουργικό, με αξιόλογη την θεατρική και καλλιτεχνική προσφορά, την συντήρηση των υποδομών, με κυριότερη την λειτουργία της Δραματικής Σχολής.

Πιστεύουμε επιπροσθέτως, στην ευρυχωρία της τέχνης, στον αναντικατάστατο και αναγκαίο διάλογο και έχουμε κατά καιρούς καταθέσει αναλυτικές προτάσεις και για το Θέατρο και την εν γένει πολιτιστική δραστηριότητα, χωρίς αυτές να διαπνέονται από αντιπολιτευτική προχειρότητα ή από σκοπιμότητες και κρυφές σκέψεις. Ο διάλογος δεν είναι πολυτέλεια, αλλά διαλεκτική αρχή και αρετή.

3. Η πρόταση του καλλιτεχνικού Διευθυντή για την θεατρική παραγωγή της παράστασης «Οιδίπους επί Κολονώ», μπορούσε κατά την άποψη μας, να γίνει με κόστος στα όρια των δυνατοτήτων του ΔΗΠΕΘΕ, με διανομή χωρίς μετακλήσεις, αλλά στηριγμένη στο ντόπιο δυναμικό. Κάτι τέτοιο θα ικανοποιούσε και την, απολύτως θεμιτή, φιλοδοξία του καλλιτεχνικού Διευθυντή να συνδέσει το τέλος της παρουσίας του στην ηγεσία του ΔΗΠΕΘΕ, με μια μεγάλη παράσταση και έναν μεγάλο ρόλο. Λάβαμε την απάντηση από την πλειοψηφία, ότι δεν μπορούμε να επέμβουμε στο καλλιτεχνικό έργο, ούτε στο κόστος του.


Μας ξενίζει επίσης, η απουσία οποιασδήποτε εναλλακτικής πρότασης για θερινή παραγωγή, την οποία όφειλε η Διοίκηση να ζητήσει από τον καλλιτεχνικό Διευθυντή.

Η τελική απόφαση οδήγησε τον καλλιτεχνικό Διευθυντή στην συνεργασία του με ιδιώτη παραγωγό. Η ενέργεια αυτή έπρεπε ωστόσο, έπρεπε να αντιμετωπιστεί με τους κανόνες της δεοντολογίας. Ο απλούστερος θα ήταν, η κοινή συναινέσει λύση της συνεργασίας του κ. Καζάκου με το ΔΗΠΕΘΕ. Δύο μόνο μήνες πριν την επίσημη εκπνοή της θητείας του, αυτό δεν θα ενοχλούσε κανέναν, αντίθετα θα το σέβονταν οι πάντες.

Τα όσα τις τελευταίες εβδομάδες έλαβαν χώρα, θα πρέπει να αποτελέσουν στοιχεία του απολογισμού και η πλειοψηφία του Δ.Σ. και η Δημοτική Αρχή, πρέπει να τα λάβουν υπόψη τους, στα κριτήρια επιλογής του νέου Καλλιτεχνικού Διευθυντή.

Καλό Πάσχα σε όλους!

Για την Ανυπότακτη Πολιτεία

Γιώργος Σουβαλιώτης, μέλος του Δ.Σ. του ΔΗΠΕΘΕ

Δημήτρης Σταμουλακάτος, αναπληρωματικό μέλος του Δ.Σ. του ΔΗΠΕΘΕ

Βρίσκεστε εδώ: ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ Τα Νέα μας