Ανυπότακτη Πολιτεία

ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ - ΑΝΑΤΡΟΠΗ

Νέα

Για την αντιπλημμυρική προστασία

logo-final1

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Στο Δημοτικό Συμβούλιο της Δευτέρας 20/11/17, έγινε ενημέρωση από τον κ. Δήμαρχο για την υφιστάμενη κατάσταση αντιπλημμυρικής προστασίας της πόλης μας. Μεταξύ άλλων τονίσαμε τα εξής:

1.Η τραγικότητα των φαινομένων στην Μάνδρα και την Δυτική Αττική με τους 22 νεκρούς συνανθρώπους μας και την ολοσχερή καταστροφή της περιουσίας των πολιτών, αναδεικνύεται η διαχρονική ευθύνη της παραβίασης των κανόνων της φύσης στην πολεοδόμηση, στην οδοποιία, στην προστασία του περιβάλλοντος.

2.Δεν υπάρχει χρηματοδότηση των δράσεων της Πολιτικής Προστασίας, δεν διαθέτει η Πολιτική Προστασία επαρκή στελέχωση και μηχανικό εξοπλισμό, για να ανταποκριθεί στις ανάγκες άμεσων επεμβάσεων που απαιτούνται στις περιπτώσεις των πολύ συχνών ακραίων φαινομένων. Αυτό είναι αποκλειστική ευθύνη του κράτους. Στο παρελθόν και σήμερα.

3.Είναι επιλέξιμη δαπάνη η χρηματοδότηση της κατασκευής αντιπλημμυρικών έργων; Έργων προστασίας της διάβρωσης των ακτών; Η απάντηση είναι όχι και αυτό είναι αποκλειστικά Κυβερνητική ευθύνη.

4.Έγινε, με 300 έως 500 Ευρώ, νομιμοποίηση όλων των αυθαιρέτων κτισμάτων, σε δάση, ποταμούς, εκτός εγκεκριμένου σχεδίου δόμησης;

5.Ήταν ευθύνη της «Ολυμπίας Οδού» και του ΟΣΕ, η μελέτη και κατασκευή της διευθέτησης των ομβρίων από το Ρίο μέχρι την Ροδινή; Αν δεν περιλαμβανόταν κάτι τέτοιο στην σύμβαση, έχει ευθύνη η Κυβέρνηση; Μπορεί να της καταλογισθεί εξυπηρέτηση, σε βάρος του Δήμου και των πολιτών, των συμφερόντων του μεγάλου κατασκευαστικού κεφαλαίου;

Καταδικάζουμε τα εκ των υστέρων κροκοδείλια δάκρυα των προγενέστερων και της σημερινής Κυβέρνησης. Καταγγέλλουμε τον τραμπούκικο εκτροχιασμό κυβερνητικών στελεχών για να αποσείσουν τις ευθύνες τους. Τις ευθύνες για την εγκληματική ραθυμία, δυστοκία, ανεπάρκεια δημόσιων υπηρεσιών. Εκτός από το να καταγγέλλουν τους προηγούμενους, ο λαός τους εξέλεξε για να διορθώσουν τα κακώς κείμενα. Καταδικάζουμε την υποκρισία προσώπων και δημοτικών παρατάξεων της αντιπολίτευσης, οι μεν για να προστατεύσουν το παρελθόν τους, οι δε για να μην θίξουν την κυβέρνηση και τους Υπουργούς.

Υποβάλλαμε στην Δημοτική Αρχή δύο προτάσεις:

Η πρώτη: Επειδή ο Δήμος Πατρέων είναι ένας πολύ μεγάλος Δήμος, κανένας δεν θα του βρει ελαφρυντικά, εάν συμβεί γεγονός με ζημιές, πολύ περισσότερο με θύματα. Ακόμα και αν δεν θα φταίει. Για τον λόγο αυτό, πρέπει κάθε χρόνο να έχει εργολαβία και για τον προγραμματισμένο καθαρισμό ποταμών και χειμάρρων και για την συνδρομή της Πολιτικής Προστασίας για άμεση επέμβαση σε έκτακτες περιπτώσεις. Αυτό δεν συνιστά καμία ιδεολογική έκπτωση.

Η δεύτερη: Άμεση, στα πλαίσια των δυνατοτήτων μας, υλική συνδρομή στους κατοίκους της Μάνδρας. Είδη ρουχισμού και τρόφιμα κυρίως. Επίσης αποστολή κλιμακίου Μηχανικών για να δουλέψουν στην γρήγορη εκτίμηση των ζημιών.

Χρήστος Πατούχας, Δημοτικός Σύμβουλος, επικεφαλής της Ανυπότακτης Πολιτείας

Η Ανυπότακτη Πολιτεία τιμά την εξέγερση του Νοέμβρη.

parartima-1973

parartima-1973

Η Ανυπότακτη Πολιτεία τιμά την εξέγερση του Νοέμβρη.

Πέρασαν 44 χρόνια από τη 17η του Νοέμβρη του 1973 η οποία έπαιξε σημαντικό ρόλο στην ιστορία του τόπου. Μια εξέγερση που συντέλεσε στο να «πέσει» η χούντα των συνταγματαρχών, που τραυμάτισε ανεπανόρθωτα τη χώρα σε οικονομικό, πολιτικό και ιδεολογικό επίπεδο. Μια εξέγερση της οποίας τα συνθήματα ακούγονται μέχρι σήμερα. Τα αιτήματα των φοιτητών του Πολυτεχνείου, αποκορύφωμα της αντι-δικτατορικής δράσης, ως και σήμερα αποτελούν λαϊκές διεκδικήσεις λόγω της σκληρής επίθεσης που εξαπολύει η κυβέρνηση και η τρόικα στα λαϊκά στρώματα, αμφισβητώντας τα κεκτημένα του λαϊκού και εργατικού κινήματος.

  • Σήμερα που βρισκόμαστε αντιμέτωποι με πλήρη επίθεση στα κοινωνικά αγαθά όπως το ρεύμα και το νερό, από μια κυβέρνηση που επιλέγει να βγάλει στο σφυρί τη λαϊκή ιδιοκτησία προς όφελος των τραπεζών και του μεγάλου κεφαλαίου.
  • Σήμερα που η επίθεση σε παιδεία και εργασία συνεχίζεται όπως επιτάσσει η Ευρωπαϊκή Ένωση και η Τρόικα.
  • Σήμερα που οι δημοκρατικές ελευθερίες συνεχίζουν να περιορίζονται.
  • Σήμερα που η χώρα βρίσκεται υπό την εξάρτηση του ΝΑΤΟ που σχεδιάζει την εγκατάσταση πυρηνικών όπλων στον Άραξο και άλλες περιοχές για να ικανοποιήσει τα πολεμικά σχέδια του, που είναι υπεύθυνα για τον ξεριζωμό εκατομμυρίων ανθρώπων.

 Καλούμε την νεολαία να δώσει μαζικό παρών στις εκδηλώσεις και τις κινητοποιήσεις που διοργανώνονται από τους φοιτητικούς συλλόγους στο χώρο του Παραρτήματος, εκεί που έλαβαν χώρα οι κινητοποιήσεις του λαού και της νεολαίας της Πάτρας εκείνα τα χρόνια. Η Ανυπότακτη Πολιτεία θα καταθέσει στεφάνι στο χώρο του Παραρτήματος τιμώντας τη μνήμη των αγωνιστών κατά της δικτατορίας την Παρασκευή στις 12.00. Καλούμε το λαό της Πάτρας σε μια πορεία για την εκκίνηση νέων αγώνων, ελπίδας και διεκδίκησης ενός καλύτερου αύριο.

Το συντονιστικό γραφείο της Ανυπότακτης Πολιτείας

Για την αντιδρόμηση της Κανακάρη

logo-final1

 

ΠΡΟΣ ΤΟΝ κ. ΔΗΜΑΡΧΟ ΠΑΤΡΕΩΝ

Διά της Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου

Πάτρα 8 Νοεμβρίου 2017

Κύριε Δήμαρχε, κυρία Πρόεδρε

Γνωρίζετε ότι το περίφημο έργο της διάνοιξης της οδού Κανακάρη βαίνει προς την ολοκλήρωση του. Μάλιστα στην τελευταία συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής, εγκρίθηκε η κατακύρωση του διαγωνισμού για την κατασκευή της νέας σηματοδότησης της αντιδρόμησης των οδών Κανακάρη και Κορίνθου.

Θέλουμε να παρατηρήσουμε τα εξής:

1. Κανένας δεν φανταζόταν ότι μετά τον αρχικό σχεδιασμό, ή μετά τις αρχικές πολεοδομικές προβλέψεις, αυτό που θα πρόκυπτε θα ήταν το έκτρωμα που βλέπουμε σήμερα.

2. Είναι βέβαιο, ότι αν οι μελετητές και οι παρακολουθούντες το έργο, είχαν την στοιχειώδη ευαισθησία, θα όφειλαν να αναθεωρήσουν τον τρόπο κατασκευής. Θα επέλεγαν π.χ. την υπόγεια κατασκευή στο τελευταίο τμήμα της. Ο δρόμος με τον τρόπο αυτό θα είχε καλύτερα γεωμετρικά στοιχεία πλάτους, θα διατηρείτο ο σημερινός δρόμος για την μεγαλύτερη διευκόλυνση των κατοίκων, το κόστος θα ήταν πιθανότατα μικρότερο και το όλο έργο θα υπάκουε στις ανάγκες του μέλλοντος. Αυτό που πρέπει να χαρακτηρίζει κάθε μεγάλο έργο υποδομής. Σας αναφέρουμε χαρακτηριστικά, ότι οι τελευταίες παρεμβάσεις για την μείωση των κλίσεων, που σαν αποτέλεσμα έχουν και την μείωση της διατομής του δρόμου, είναι μνημείο προχειρότητας και ελλιπών μελετών. Μελετών που έγιναν εκ των υστέρων.

Κύριε Δήμαρχε,

Το όλο αποτέλεσμα κάνει κατά την άποψη μας, απαγορευτική την αντιδρόμηση. Σας έχουμε εξηγήσει στο παρελθόν τις ενστάσεις μας. Σας επαναλαμβάνουμε την πλέον προφανή. Η Οδός Κορίνθου, είναι δρόμος μεγαλύτερου μήκους και πλάτους. Ταυτόχρονα τα ρεύματα εξόδου παρουσιάζουν πάντοτε μεγαλύτερο φόρτο στις ώρες αιχμής από τα ρεύματα εισόδου.

Κύριε Δήμαρχε

Διαφωνούμε πάντοτε με την στεγνή τεχνοκρατική προσέγγιση, ανθρώπων που εμπλέκονται στο έργο και μας «απειλούν» με υπαρκτούς και ανύπαρκτους κινδύνους δήθεν απένταξης του έργου. Θύματα αυτής της προσέγγισης γίνονται ενίοτε και Αντιδήμαρχοι σας. Πάντοτε το Στρατηγικό συμφέρον της πόλης είναι αυτό που πρέπει να υπερτερεί. Αυτό το στρατηγικό, μελλοντικό συμφέρον, έχετε και εσείς και εμείς χρέος να υπηρετήσουμε. Μπορείτε με δική σας πρωτοβουλία να προλάβετε και να διορθώσετε ένα έγκλημα. Στην προσπάθεια σας αυτή, αν την επιχειρήσετε, θα έχετε αρωγούς τους κατοίκους της περιοχής και τους επαγγελματικούς κλάδους, που επιτελούν συγκοινωνιακό έργο.

Σε κάθε περίπτωση, σας ζητάμε, το θέμα να συζητηθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο και ο καθένας να αναλάβει τις ευθύνες του.

Με κάθε τιμή

Χρήστος Πατούχας, Δημοτικός Σύμβουλος, επικεφαλής της Ανυπότακτης Πολιτείας

Συνάντηση με την Περιφέρεια Δ.Ελλάδας

logo-final

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 7/11/2017

ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

Πραγματοποιήθηκε σήμερα συνάντηση Δημοτικών παρατάξεων του Δήμου Πατρέων με τον Περιφερειάρχη κύριο Απόστολο Κατσιφάρα. Η συνάντηση έγινε με πρόσκληση του Προέδρου του Περιφερειακού Συμβουλίου κυρίου Γιώργου Αγγελόπουλου.

Διαφωνήσαμε εκ μέρους της Ανυπότακτης Πολιτείας, με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο με την όλη προσέγγιση του θέματος των πλειστηριασμών από την Περιφερειακή Αρχή και το Περιφερειακό Συμβούλιο, τους καταθέσαμε μάλιστα και δημόσια ανακοίνωση της παράταξης μας του παρελθόντος Σεπτεμβρίου, με την οποία καταγγέλλαμε την ποιότητα της παρέμβασης τους.

Τι λέει επί της ουσίας η Περιφέρεια; Να προβλεφθεί στην Συνταγματική αναθεώρηση, που σημειωτέον θα γίνει, αν γίνει, από την επόμενη Βουλή, μέριμνα για την προστασία της «οικογενειακής στέγης» και μάλιστα με σειρά προϋποθέσεων εισοδήματος, τετραγωνικών μέτρων κτλ. Μέχρι τότε οι τράπεζες και τα ιδιωτικά εγχώρια και ξένα φαντς, θα αλωνίσουν με τους πλειστηριασμούς, δεν θα αφήσουν ίχνος ιδιωτικής περιουσίας που δεν θα εκποιήσουν. Ούτε μία λέξη για τις τράπεζες και την ασύδοτη πολιτική τους, ούτε λέξη για την ανάγκη διαγραφής μέρους ή όλου του ιδιωτικού χρέους, ούτε λέξη για την περίφημη ανάπτυξη για την οποία η χρεοκοπία των νοικοκυριών και των μικροεπιχειρήσεων, είναι βρόγχος και θηλιά στον λαιμό.

Φυσικά αρνηθήκαμε να υπογράψουμε το κείμενο στήριξης των αποφάσεων του Περιφερειακού Συμβουλίου, αρνηθήκαμε οποιαδήποτε συμμετοχή μας στην προώθηση τους. Θεωρούμε το κείμενο αυτό, μετακύλιση ευθυνών των αιρετών πολιτικών οργάνων, επί της ουσίας στήριξη της πολιτικής των δανειστών, των Τραπεζών και της Κυβέρνησης.

Αντί περαιτέρω επιχειρηματολογίας και για καλύτερη πληροφόρηση του λαού της Πάτρας, επισυνάπτουμε στην ανακοίνωση μας αυτή και εκείνη του παρελθόντος Σεπτεμβρίου.

Σεπτέμβριος 2017

Του Χρήστου Πατούχα, επικεφαλής της Ανυπότακτης Πολιτείας

Διαβάσαμε ανακοίνωση της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας «για την προστασία της οικογενειακής στέγης» Στην απόφαση της Περιφέρειας, με την οποία προαναγγέλλεται κίνημα μέσω των Δήμων, με νομοθετικές πρωτοβουλίες, με στήριξη των Μητροπόλεων, με συλλογή υπογραφών κτλ.

Πλην της πολύ καθυστερημένης ευαισθητοποίησης, καμιά αντίρρηση μέχρι εδώ. Οι αντιρρήσεις μας όμως, γίνονται εντονότατες διαφωνίες, όταν προχωρήσαμε στα συγκεκριμένα μέτρα που προτείνονται.

Διαβάζουμε στην πρώτη παράγραφο για «Συνταγματική κατοχύρωση της προστασίας της στέγης με διατήρηση της κατοικίας, επιφανείας ανάλογης των αναγκών εκάστου νοικοκυριού.» Και τι θα γίνει ευαίσθητοι κύριοι της Περιφέρειας, με μια πχ κληρονομημένη κατοικία, της οποίας η επιφάνεια θα είναι λίγο μεγαλύτερη και ο θανών πατέρας δεν προέβλεψε με την δική σας σοφία το μνημονιακό κόψιμο και ράψιμο για να είναι στα μέτρα σας; Τι θα γίνει στην περίπτωση, που μία οικογένεια έφκιασε σπίτι και τότε που έγινε αυτό μπορούσε να πληρώνει και πλήρωνε τις δανειακές της υποχρεώσεις; Γνωρίζετε ότι τώρα δεν μπορεί; Έχετε ακούσει κάτι για την μείωση του εισοδήματος; Έχετε ακούσει τίποτα για ανέργους χωρίς εισόδημα; Που ζείτε άραγε κύριοι εκπρόσωποι του λαού;

Στην δεύτερη παράγραφο, μιλάτε για νομοθέτημα, «που θα διασφαλίζει στέγη ανάλογη των οικογενειακών αναγκών, σε περίπτωση ρευστοποίησης της κατοικίας κάθε οφειλέτη και για οποιαδήποτε οφειλή» Στην συνέχεια, βάζετε τις ίδιες παραπάνω προϋποθέσεις τετραγωνικών κτλ. Ας προσπαθήσουμε λοιπόν να σας μεταφράσουμε:

1. Δεν σας νοιάζει αν το ακίνητο ρευστοποιηθεί, δηλαδή αν εκποιηθεί. Εσείς θα φροντίσετε να πάρει επίδομα ενοικίου.

2. Δεν γνωρίζετε τίποτα για την κρίση, την ανεργία, την φτώχια και τα άλλα συνεπακόλουθα των μνημονίων. Δεν σας νοιάζουν τα κοράκια των φαντς που θα αρπάξουν σε εξευτελιστική τιμή την περιουσία του κόσμου.

3. Δεν μιλάτε πουθενά και σε κανένα σημείο της απόφασης σας για την ανάγκη διαγραφής μέρους ή όλου των χρεών. Συντάσσεσθε με τους δολοφόνους; Με τα συμφέροντα των χιλιοχρηματοδοτημένων τραπεζών και όλων των άλλων; Αλήθεια σε τι διαφέρετε από τους δανειστές και τις Κυβερνήσεις που δουλοπρεπώς τους υπηρετούν;

Όταν αγαπητοί κύριοι, είναι να κάνετε τέτοιες παρεμβάσεις, καλύτερα να μην τις κάνετε καθόλου. Αφήστε τον κοσμάκη, με όποια δύναμη του απόμεινε, να αγωνίζεται μόνος του. Θα κερδίσει τουλάχιστον να ξεχωρίζει τους φίλους από τους εχθρούς του.

Τα ποδήλατα, η κακοκαιρία και οι Δημόσιες Συγκοινωνίες.

dragotis

Ο τίτλος του άρθρου περιέχει τρείς φαινομενικά ασύνδετες μεταξύ τους λέξεις . Αυτό που τις συνδέει είναι η δημόσια συζήτηση του μήνα για το τι απέγιναν τα δημοτικά ποδήλατα σε συνδυασμό με την πρόσφατη κακοκαιρία.

 

Την προηγούμενη χρονιά, ο Δήμος Πατρέων έκανε κάποιες κινήσεις σε σωστή κατεύθυνση για τη λύση του κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης. Η δημιουργία δημοτικού Παρκινγκ στο ύψος της Παπαφλέσσα και η μεταφορά των οδηγών στο κέντρο της πόλης άμεσα και χωρίς αντίτιμο είναι μια κίνηση που συνέβαλλε αρκετά στην αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας στο κέντρο που ιδανικά θα πρέπει να επεκταθεί και από την αντίθετη μεριά για να εξυπηρετήσει ανάλογα τους κατοίκους των αντίστοιχων περιοχών.

Ένα ακόμη μέτρο που εισήγαγε ο Δήμος πέρσι ήταν το σύστημα με τα δημοτικά ποδήλατα , το οποίο αν και κινείται επίσης σε σωστή κατεύθυνση, παραήταν φιλόδοξο για να αποτελέσει πραγματικότητα και να ωφελήσει πραγματικά τους δημότες.

Η αποτυχία του μέτρου αυτού στάθηκε σε δυο λόγους.

Αρχικά το σύστημα αντιμετώπισε καταστροφές ανεγκέφαλων ατόμων τα οποία είτε προκάλεσαν φθορές στα συστήματα είτε υπεξαίρεσαν τα ποδήλατα. Δυστυχώς η κοινωνία της ατομικότητας ζει και βασιλεύει στην Ελλάδα της κρίσης, αφήνοντας το κοινωνικό συμφέρον σε δεύτερη μοίρα. Έχοντας τον παραπάνω κίνδυνο ως δεδομένο, τα ποδήλατα δυστυχώς δεν μπορούν να βρίσκονται σε κοινή πρόσβαση. Ο Δήμος θα πρέπει να σχεδιάσει ειδικά στεγασμένα κουβούκλια – δωμάτια στα μέρη τα οποία είναι διαθέσιμα τα δημοτικά ποδήλατα, στο εσωτερικό των οποίων θα τοποθετηθούν τα ποδήλατα. Η είσοδος σε αυτά θα γίνεται μέσω συστήματος ελεγχόμενης πρόσβασης το οποίο θα βασίζεται στην κάρτα την οποία χρησιμοποιεί ο δημότης για τη χρήση των ποδηλάτων. Έτσι, οι μόνοι που θα μπορούν να εισέλθουν σε αυτά θα είναι οι χρήστες του συστήματος. Αυτό θα περιορίσει σημαντικά τους βανδαλισμούς και τις κλοπές και επιπλέον τα ποδήλατα θα είναι προφυλαγμένα από φυσικές καταστροφές και καιρικές συνθήκες.

Αν και η φυσική υπόσταση του ποδηλάτου προϋποθέτει τη χρήση του, η μεγαλύτερη αποτυχία του μέτρου δεν ήταν αυτή. Ο δεύτερος και κατά τη γνώμη μου πιο σημαντικός λόγος είναι το ότι σε μια πόλη όπως η Πάτρα με πυκνή κυκλοφορία στον αστικό ιστό τα ποδήλατα ως μέσο μεταφοράς δε μπορούν να υπάρξουν χωρίς την ύπαρξη ποδηλατοδρόμων. Ασφαλείς και εξυπηρετικοί ποδηλατοδρόμοι είναι αναγκαίοι να υπάρχουν μιας και η οδηγική παιδία μας δεν είναι και στα καλύτερα επίπεδα. Όμως οι ποδηλατοδρόμοι δεν πρέπει να λειτουργούν εις βάρος των δρόμων της πόλης, να τους περιορίζουν περεταίρω και να εντείνουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα. Μια λωρίδα κυκλοφορίας αποκλειστικά για ποδήλατα επί της Όθωνος Αμαλίας θα περιορίσει σημαντικά τη διέλευση των οχημάτων, αφήνοντας πολλά ερωτήματα την ασφάλεια των ποδηλατών που οδηγούν δίπλα σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας. Κρίνω ότι το ασφαλέστερο μέρος για τη δημιουργία ενός τέτοιου δρόμου είναι η παλιά λιμενική ζώνη της οποίας πλέον αναμένεται η οριστική παραχώρηση, καθώς και η παραχώρηση ζώνης τριών μέτρων από την Αγίου Νικολάου ως την Νόρμαν.

Όμως, αφήνοντας προς στιγμήν στην άκρη τους παραπάνω σχεδιασμούς και κοιτάζοντας το θέμα πιο συνολικά, τα ποδήλατα από μόνα τους δε δύναται να λύσουν μαζικά προβλήματα μετακίνησης και κυκλοφορίας στην Πάτρα. Αφενός γιατί η συχνή κακοκαιρία στην πόλη καθιστά δύσκολη έως απαγορευτική τη χρήση των ποδηλάτων, αφετέρου γιατί το μεγαλύτερο κομμάτι του πληθυσμού δε μετακινείται ή δε σκοπεύει να μετακινηθεί με αυτά, όσοι ποδηλατόδρομοι και αν φτιαχτούν.

Αυτό που η πόλη χρειάζεται είναι ένα σύγχρονο σύστημα αστικών συγκοινωνιών , οι οποίες αφορούν μεγάλο μέρος του πληθυσμού που μετακινείται καθημερινά μέσω των αστικών λεωφορείων. Ένα δημόσιο σύστημα μαζικής μεταφοράς που να αντιλαμβάνεται τις ανάγκες της εποχής και να χρησιμοποιείται από τους πολίτες με όσο το δυνατόν οικονομικό εισιτήριο και ακόμα περισσότερο οικονομική μηνιαία / ετήσια κάρτα απεριορίστων διαδρομών. Το παρών σύστημα που υπάρχει στα ΚΤΕΛ εκτός από ακριβό έχει και άλλα προβλήματα. Τα δρομολόγια είναι βασισμένα σε μια πόλη προηγούμενων δεκαετιών με διαφορετική δόμηση και πυκνότητα κατοίκησης. Έτσι, μερικά από τα δρομολόγια καταλήγουν να μην είναι εξυπηρετικά λόγω καθυστερήσεων. Λύσεις προς αυτή την κατεύθυνση μπορεί να δοθούν με

  1. Την αύξηση γραμμών – δρομολογίων
  2. Την μεγαλύτερη πυκνότητα στα δρομολόγια
  3. Τον περιορισμός των τεράστιων δρομολογίων: ενιαίο σημείο τερματισμού ή αφετηρίας για όλα τα δρομολόγια, χωροθετημένο στο κέντρο της πόλης.
  4. Τη θέσπιση ενιαίου εισιτηρίου για χρησιμοποίηση περισσότερων από μια γραμμές εντός προβλεπόμενου διαστήματος.
  5. Περισσότερα δρομολόγια για το Πανεπιστήμιο και το ΤΕΙ καθώς οι φοιτητές αντιμετωπίζουν καθημερινά προβλήματα και καθυστερήσεις
  6. Εκσυγχρονισμός των λεωφορείων ώστε να μπορούν άνετα και με ασφάλεια να μεταφέρουν ΑΜΕΑ, εγκυμονούσες, άτομα με καροτσάκια παιδιών και ποδήλατα.
  7. Εκσυγχρονισμός και των στάσεων αναμονής των λεωφορείων στις οποίες οι επιβάτες θα πληροφορούνται με ηλεκτρονικά μέσα για το χρόνο αναμονής τους και για τα επερχόμενα δρομολόγια .

Μιας και τυχαίνει να είμαι άνθρωπος που έχει ζήσει στο εξωτερικό σημαντικό διάστημα, θεωρώ ότι ένα τέτοιο σύστημα που θα συνοδεύεται από απαραίτητες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο κέντρο της πόλης (π.χ. δρόμους ήπιας κυκλοφορίας) θα μπορεί να αποτελέσει ριζική λύση για το κυκλοφοριακό πρόβλημα, καθιστώντας τα ΙΧ δύσχρηστα για τη μετάβαση στο κέντρο της Πάτρας.

Ίσως να φαίνεται ότι είμαστε μακριά από μια τέτοια λύση, όλες όμως οι αποφάσεις είναι ζήτημα πολιτικής βούλησης. Γνώμονας για τον όποιον σχεδιασμό επεξεργάζεται η εκάστοτε Δημοτική αρχή θα πρέπει να είναι η μαζική, δημόσια και όσο το δυνατόν οικονομικότερη μεταφορά όλου του πληθυσμού με σύγχρονα, εξυπηρετικά και ταχεία μέσα.

Θύμιος Δραγώτης

Μέλος του συντονιστικού της Ανυπότακτης Πολιτείας.

Βρίσκεστε εδώ: ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ Τα Νέα μας