Ανυπότακτη Πολιτεία

ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ - ΑΝΑΤΡΟΠΗ

Άρθρα

Για το φυσικό αέριο

logo-final1

Στην πρόσφατη διημερίδα που οργανώθηκε από την Εφημερίδα ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ, έγινε μεταξύ άλλων πολύς λόγος για την ενεργειακή αναβάθμιση της περιοχής με την έλευση και χρήση του Φυσικού Αερίου.

Ακούσαμε πολλούς, υπεύθυνους και μη, να εκθειάζουν το αυτονόητο. Δηλαδή, ότι το Φυσικό Αέριο, είναι ενέργεια φθηνότερη, καθαρότερη, ίσως ασφαλέστερη και οπωσδήποτε σε σχέση με το πετρέλαιο φιλικότερη στο περιβάλλον.

Ορισμένες παρατηρήσεις. Προς υπεύθυνους και μη. Κυρίως προς υπεύθυνους που κάνουν ότι το αγνοούν και παρουσιάζονται, όπως πάντα, σαν οι μετά Χριστόν προφήτες.

Παρατήρηση πρώτη:

Η φιλοσοφία, που θα έπρεπε να κυριαρχεί, είναι ότι η ενέργεια με τις παραπάνω ιδιότητες, είναι πρωτίστως δικαίωμα των οικιακών καταναλωτών και στην συνέχεια ανάγκη των επιχειρηματικών παραγωγικών μονάδων. Ισχύει το αντίθετο. Και αυτό έχει ιδεολογικά και ταξικά χαρακτηριστικά. Ίδιον της συνολικής πολιτικής και κοινωνικής μας οργάνωσης.

Παρατήρηση δεύτερη:

Γιατί εξαιρέθηκε η Πάτρα και σχεδόν όλη η Δυτική Ελλάδα, από τον σχεδιασμό έλευσης αγωγού Φυσικού Αερίου; Γιατί δεν σχεδιάστηκε ποτέ η κατασκευή στην πόλη μας δικτύου διανομής; Ποιος έχει την ευθύνη; Μήπως, πρωτίστως, φταίνε οι προχθεσινοί υπέρμαχοι; Οι οποίοι, εντελώς συμπτωματικά, εκπροσωπούν την Περιφερειακή και τις εκάστοτε Κυβερνητικές εξουσίες; Αλήθεια, τί έκαναν για αυτό; Το διεκδίκησαν; Απέτυχαν; Συμβιβάστηκαν όπως σε τόσες άλλες διεκδικήσεις σημαντικών και «αναπτυξιακών» θεμάτων; Και επειδή έτσι είναι, γιατί μας κουνάνε το δάχτυλο κάνοντας τους τάχα πρωτοπόρους; Γιατί δεν αναγνωρίζουν την ευθύνη τους και απλά να σιωπήσουν;

Παρατήρηση τρίτη:

Η Μονάδα των 3000 κυβικών μέτρων υγροποιημένου φυσικού αερίου, που ξαναεξαγγέλθηκε από τον κύριο Πρόεδρο του ΟΛΠΑ, ανεξάρτητα από την ασφάλεια της και τους πιθανούς περιβαλλοντικούς κινδύνους, αφορά κανέναν άλλο, εκτός από τα φιλοξενούμενα στο Λιμάνι πλοία; Μήπως δε, η λύση αυτή, είναι για την αθώωση της Κυβέρνησης για την μη σύνδεση της πόλης μας με το φυσικό αέριο; Είναι βέβαιο, ότι ήδη χρησιμοποιείται στην κατεύθυνση αυτή.

Παρατήρηση τέταρτη:

Η χώρα μας, είναι από τις πιο πλούσιες στον κόσμο, στις δυνατότητες αξιοποίησης των Ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Τι κάναμε για αυτό; Πριμοδοτήσαμε διάφορες, κατά κανόνα ξένες, ιδιωτικές εταιρείες για την εκμετάλλευση της ενέργειας αυτής, μάλιστα με αποικιακούς όρους όπως αποκαλύπτονται. Έχει σχέση αυτό, με την κατάργηση και την μη ύπαρξη δημοσίου Εθνικού Φορέα ενέργειας; Είναι βεβαίως και αυτό, πολιτικό, ιδεολογικό, ταξικό πρόβλημα.

Ας είναι λοιπόν, πιο φειδωλοί και πιο συγκρατημένοι, οι διάφοροι όψιμοι και οψιμότεροι σωτήρες και «αναπτυξιολόγοι». Για το επίπεδο της φτώχιας και της υπανάπτυξης, φταίνε αυτοί και η προσήλωση τους σε αντιλαϊκές πολιτικές.

Για την Ανυπότακτη Πολιτεία

Χρήστος Πατούχας, Δημοτικός Σύμβουλος

 

Να διεκδικήσουμε αυξήσεις στις κοινωνικές παροχές.

forum2

 

Όσο πλησιάζουμε προς τις εκλογές, η δημόσια συζήτηση για δημοτικά ζητήματα φουντώνει, υπάρχουν όμως κάποια σημαντικά ζητήματα στο Δήμο τα οποία παρά το επίπεδο σημαντικότητάς τους, δεν απασχολούν τη δημόσια συζήτηση. Θεωρούμε ότι πρέπει να μιλήσουμε για τα κοινωνικά ζητήματα, πρέπει να διεκδικήσουμε γενναίες αυξήσεις στις κοινωνικές παροχές.

Βρισκόμαστε σε μια πραγματικότητα όπου οι μνημονιακές πολιτικές έχουν επιφέρει χειροτέρευση της καθημερινότητας των φτωχών και λαϊκών στρωμάτων. Ερχόμαστε να συζητήσουμε με δεδομένη την ιδιαίτερα υψηλή ανεργία, στις δε νέες ηλικίες ακόμα υψηλότερη. Η πόλη μας είναι από τις πόλεις που έχουν τους υψηλότερους δείκτες ανεργίας, έχοντας κατά 10% υψηλότερη ανεργία από άλλες πόλεις. Με δεδομένο ότι το Πανεπιστήμιο και το ΤΕΙ έχουν συνολικά 30 τμήματα, χιλιάδες φοιτητές έρχονται στην Πάτρα κάθε χρόνο από άλλες πόλεις. Όμως η τεράστια ανεργία σημαίνει ότι η Πάτρα δεν είναι ελκυστικός τόπος για κρατήσει φοιτητές και σπουδαστές μετά το τέλος των σπουδών τους όταν αυτοί αναζητούν εργασία για να συνεχίσουν τη ζωή τους. Η Ανυπότακτη Πολιτεία, έθεσε από την αρχή ως σημαντική διεκδίκηση το να ληφθούν μέτρα για την ανεργία, για αυτό και συμμετείχαμε με όλες μας τις δυνάμεις στις κινητοποιήσεις. Μείωση της ανεργίας σημαίνει ανάπτυξη όχι μονάχα για την πόλη, αλλά και για τους πολίτες της. Σημαίνει καλυτέρευση του βιοτικού επιπέδου όλων των δημοτών, κυρίως των λαϊκών στρωμάτων. Την ίδια στιγμή, η εργασία ιδιαίτερα στις νέες ηλικίες αμείβεται εξευτελιστικά. Οι νέοι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν εργασιακό μεσαίωνα, η εργασία τους χαρακτηρίζεται από επισφάλεια.

Τα παραπάνω σημαίνουν δραματική μείωση του συνολικού εισοδήματος, ιδιαίτερα στα λαϊκά στρώματα. Όλη αυτή η οικονομική κατάσταση απορρέει στο να δυσκολεύονται τα λαϊκά στρώματα να ανταποκριθούν στις ανάγκες τους. Σε βασικές ανάγκες όπως στέγη, ρεύμα, διατροφή και επιβίωση, σε αγαθά που θεωρούνται βασικά όπως το νερό. Σε αυτή την κατάσταση έρχονται και οι πλειστηριασμοί, όπου υπάρχουν περιπτώσεις πλειστηριασμών πρώτης κατοικίας λίγων τετραγωνικών μέτρων για χρέη κάτω από 500 ευρώ σε τράπεζα. Στη σημερινή πραγματικότητα δηλαδή δε θεωρούνται δεδομένες ούτε οι βασικές ανάγκες.

Παράλληλα, οι δήμοι στραγγαλίζονται οικονομικά. Ο Δήμος αναγκάζεται να εφαρμόζει ανταποδοτικό κανόνα λειτουργίας για εισπρακτικά τέλη όπως η καθαριότητα, το νερό και ο ηλεκτροφωτισμός. Δηλαδή ολόκληρο το κόστος λειτουργίας αυτών των υπηρεσιών θα πρέπει να εισπράττεται από τους δημότες. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με την τεράστια μείωση της κρατικής επιχορήγησης στους Δήμους (η οποία ξεπερνά το 60%), μειώνει όλες τις δυνατότητες του Δήμου, περιορίζει το κατά πόσο ο Δήμος μπορεί να είναι αρωγός κοινωνικών παροχών. Να σημειώσουμε δε ότι ο Κλεισθένης ήδη βρίσκεται σε ισχύ, επιτείνει τα αντιλαϊκά, ανταποδοτικά, φοροεισπρακτικά χαρακτηριστικά των Δήμων και αυτό αντανακλά σε περεταίρω αύξηση των δημοτικών τελών.

Έχουμε ως βασική αρχή ότι τα κοινωνικά προβλήματα θα πρέπει να είναι ευθύνη της πολιτείας και των κοινωνικών ασφαλιστικών οργανισμών. Το οργανωμένο κράτος θα πρέπει να είναι αυτό που μεριμνά για τέτοιου είδους παροχές στους πολίτες, σε αυτό άλλωστε πληρώνουμε τους φόρους και τις ασφαλιστικές εισφορές. Δε θα έπρεπε να είναι ευθύνη των Δήμων και των όποιων εθελοντικών οργανώσεων, οι οποίες δε γνωρίζουμε τι κίνητρα μπορεί να έχουν. Αυτή είναι η πραγματικότητα σήμερα, συμβαίνει εντελώς το αντίθετο: Η ανυπαρξία αποτελεσματικής κοινωνικής πολιτικής από το κράτος κάνει την επικουρική κοινωνική δράση των Δήμων σε όλη την χώρα πολύ σημαντική και αναγκαία.

Αυτό όμως σημαίνει ότι οι Δημότες θα πρέπει να ενδιαφέρονται έντονα για τα του οίκου τους. Θα πρέπει να συμμετέχουν στους τοπικούς (και όχι μόνο) αγώνες, να πρωτοστατήσουν για την προοδευτική αλλαγή στους πολιτικούς συσχετισμούς, να κρίνουν και να αναδεικνύουν εκπροσώπους, ανθρώπους που είναι αφοσιωμένοι στον συνάνθρωπο τους και όχι οπαδούς της προσωπικής πολιτικής καριέρας.

Σε ότι αφορά το ζήτημα της ανεργίας, το κράτος προσφέρει πενιχρά και για πολύ περιορισμένο διάστημα επιδόματα, υποτυπώδη νοσοκομειακή περίθαλψη σε ανασφάλιστους και υποτυπώδη επίσης οικογενειακά επιδόματα που δε μπορούν σε καμία περίπτωση να εξασφαλίσουν την επιβίωση των οικογενειών.

Έτσι, σημαντικό μερίδιο ευθύνης κοινωνικής πολιτικής πέφτει στους Δήμους και αυτή εφαρμόζεται σε μια σειρά από πλευρές, όπως:

    • Το κόστος των ανταποδοτικών υπηρεσιών , κυρίως τα Δημοτικά Τέλη
    • Η τιμολογιακή πολιτική της ΔΕΥΑΠ
    • Το κόστος των παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών
    • Το κόστος των πολιτιστικών ή άλλων εκδηλώσεων
    • Γεύματα στους μαθητές των σχολείων
    • Παροχή φαγητού σε πρόσφυγες και μετανάστες
    • Μειώσεις και απαλλαγές από τα δημοτικά τιμολόγια με εισοδηματικά και κοινωνικά κριτήρια
    • Διάφορες παροχές όπως φαγητό, ρουχισμός και φάρμακα. Παροχές δομών όπως η «βοήθεια στο σπίτι»
    • Το κοινωνικό φροντιστήριο που έρχεται να δώσει βοήθεια σε μαθητές των φτωχότερων οικογενειών.

 

Αυτό το πολύπλευρο πλαίσιο αναγκών ως προς τη χάραξη κοινωνικής πολιτικής, καλείται να διαχειριστεί ο Δήμος, ο οποίος θα πρέπει να σχεδιάσει με λιγοστούς πόρους. Λιγοστούς, διότι η ανταποδοτική λειτουργία απορροφά τα περισσότερα έσοδα του Δήμου. Πώς μπορεί άλλωστε ένας δήμος να ασκήσει την πολιτική που θέλει, όταν το 80 με 85% των εσόδων του προορίζονται για μισθούς, ασφαλιστικές εισφορές, και άλλα πάγια κόστη και θα πρέπει να πορευτεί με το υπόλοιπο 15%; Αυτά δεν θα έπρεπε να ήταν ευθύνη του κράτους;

Η σημερινή πραγματικότητα των κοινωνικών παροχών του Δήμου Πατρέων είναι ότι

  • Τα Δημοτικά τέλη μειώθηκαν για πρώτη φορά στον τέως Δήμο Πατρέων κατά 13%. Μια μείωση όμως που «εξουδετερώθηκε» με την αύξηση εξορθολογισμού στους τέως περιφερειακούς Δήμους, στους οποίους ωστόσο παραμένουν σημαντικά φτηνότερα.
  • Βελτιώθηκαν σημαντικά προς τα πάνω τα εισοδηματικά κριτήρια ένταξης στο κοινωνικό τιμολόγιο Δημοτικών τελών, λογαριασμών ΔΕΥΑΠ, τροφείων στους παιδικούς σταθμούς με αποτέλεσμα να μεγαλώσει ο αριθμός των δικαιούχων. Στο κοινωνικό τιμολόγιο της ΔΕΥΑΠ και των Δημοτικών Τελών μπήκαν πλέον πάνω από 6.000 οικογένειες.
  • Αυξήθηκε η συμμετοχή μαθητών και δασκάλων του κοινωνικού φροντιστηρίου
  • Ο Δήμος διεκδίκησε και πέτυχε προσλήψεις. Μπορεί αυτές να έρχονται με τη μορφή της 8μηνης διάρκειας, αλλά είναι και αυτό κάτι. Θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε μόνιμη, πλήρη και σταθερή απασχόληση. Αυτό δεν είναι μονάχα ιδεολογικό αίτημα. Είναι ένα αίτημα που βελτιώνει τη λειτουργία των δημοτικών υπηρεσιών. Δείτε πόσες αναπλάσεις έγιναν το τελευταίο διάστημα με εργαζόμενους του Δήμου και σκεφτείτε πόσες μπορούσαν να γίνουν αν υπήρχε το απαραίτητο προσωπικό που γνώριζε καλά τη δουλειά του.

Ενόψει της ψήφισης του προϋπολογισμού του 2019, η συζήτηση αρχίζει εντός των ημερών, επεξεργαζόμαστε ήδη προτάσεις για την περεταίρω βελτίωση των κοινωνικών παροχών. Πιστεύουμε ότι πρέπει να τονίσουμε την ανάγκη μεγαλύτερης χρηματοδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό και τη σταδιακή κατάργηση της ανταποδοτικής λειτουργίας.

Η παύση της ανταποδοτικής λειτουργία στους Δήμους, είναι βασική θέση της Ανυπότακτης Πολιτείας. Η ανταποδοτική λειτουργία που μετακυλά τα βάρη στις πλάτες των λαϊκών τάξεων είναι προπομπός ιδιωτικοποιήσεων. Οι λαϊκές ανάγκες για τα κοινωνικά αγαθά δε θα πρέπει να αποτελούν πεδίο κερδοφορίας. Είναι βασικό στοιχείο που μας χωρίζει από άλλες παρατάξεις που θέλουν τους Δήμους να λειτουργούν με βάση το κέρδος, αδιαφορώντας για την κοινωνική πολιτική και την προάσπιση συμφερόντων των λαϊκών στρωμάτων. Η δε απόσταση που μας χωρίζει από τις παρατάξεις αυτές, είναι όσο η απόσταση της γης από τον ουρανό.

Θύμιος Δραγώτης,

Υποψήφιος Διδάκτωρ Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων Πανεπιστημίου Πατρών

Μέλος του Συντονιστικού της Ανυπότακτης Πολιτείας

Για τη διαχείρηση των αποβλήτων

kypraiosV

 

Α. ΣΤΕΡΕΑ ΑΠΟΒΛΗΤΑ

Εθνικό και Περιφερειακό σχέδιο διαχείρισης

Το προηγούμενο σχέδιο, πρότεινε δημοπράτηση εργοστασίων επεξεργασίας και εκμετάλλευσής αποβλήτων από ιδιώτη για 30 χρόνια.

Οδηγούσε αφενός στην πλήρη ιδιωτικοποίηση της διαχείρισης και αφετέρου στην υπερβολική αύξηση του κόστους σε βάρος των δημοτών.

Επί πλέον, το σχέδιο εκείνο, δεν παρείχε κανένα κίνητρο μείωσης του όγκου, αντίθετα το κίνητρο του ήταν η μέγιστη παραγωγή σύμμεικτων απορριμμάτων.

Ως Ανυπότακτη Πολιτεία είχαμε εκτιμήσει και επισημάνει εξαρχής τον επικίνδυνο προσανατολισμό του προηγούμενου σχεδίου και μέχρι αυτός να αλλάξει, χάθηκε πολύτιμος χρόνος. Πάνω από μία δεκαετία!

Το εθνικό σχέδιο άλλαξε το 2014 προς 2015. Με στρατηγική την μείωση του όγκου με ανάκτηση υλικών μέσω της ανακύκλωσης και με κομποστοποίηση των οργανικών υλών. Σημειώνουμε ότι το νέο σχέδιο δίνει κατεύθυνση για περισσότερα τέλη ανταποδοτικότητας και δεν εξασφαλίζει τη δημόσια διαχείριση των αποβλήτων αφού δίνει χώρο στην εκμετάλλευση και κατασκευή εγκαταστάσεων στις επιχειρήσεις. Θεωρούμε όμως ότι η κατεύθυνση του κεντρικού σχεδιασμού είναι σωστότερη από την παλαιότερη.

Η προσαρμογή του τοπικού σχεδίου διαχείρισης στο εθνικό σχέδιο, είναι προϋπόθεση για την χρηματοδότηση των αναγκαίων έργων, δηλαδή είναι υποχρεωτική. Το τοπικό σχέδιο επιδιώκει την μείωση του όγκου των προς ταφή απορριμμάτων, με πρόληψη στην παραγωγή και ανάκτηση τους, με στόχο τη μείωση του όγκου σε βάθος πενταετίας, που προβλέπεται να είναι 50%. Σε αριθμούς, ο στόχος ήταν από 5000 t ανακυκλώσιμων, να φτάσουμε στους 30000 t σε συνδυασμό με 15000 t προϊόντων κομποστοποίησης.

Ο προϋπολογισμός των έργων, εντός του Δήμου, που ψήφισε το Δ.Σ. το 2015, ήταν περίπου 20 εκατομμύρια. Τα έργα σε γενικές γραμμές ήταν

  • έργα βελτίωσης του ΧΥΤΑ Ξερόλακκας με την κατασκευή τοιχίου αντιστήριξης των πρανών, Κατασκευή δύο μονάδων κομποστοποίησης για την επεξεργασία των βιοαποβλήτων
  • Κατασκευή δύο κινητών Σταθμών Μεταφόρτωσης
  • Κατεύθυνση διαλογής στην πηγή. Οργάνωση των ρευμάτων ανακύκλωσης και προμήθεια των κάδων για τα ρεύματα αυτά (κάδοι για γυαλιά, πλαστικά, ξύλο, κάδοι οργανικών για κομποστοποίηση κτλ)
  • Βελτίωση του στόλου των απορριμματοφόρων και (κοντέινερ)
  • Οργάνωση των «πράσινων» σημείων
  • Υπάρχει αργοπορία και προβλήματα στην υλοποίηση του παρόντος σχεδίου.
  • Αν είχε επιλεγεί ο προηγούμενος σχεδιασμός τώρα θα είχαμε εργοστάσιο και θα είχαν λυθεί τα προβλήματα
  • Με τον παλιό σχεδιασμό τα ανταποδοτικά τέλη θα είχαν πενταπλασιαστεί
  • Η ανακύκλωση θα έμενε στάσιμη
  • Η διαχείριση θα ιδιωτικοποιούνταν
  • Το πρόβλημα είναι στην κυβέρνηση για την μέχρι ώρας καθυστέρηση
  • Για να γίνει βιώσιμο το νέο σχέδιο, επιβάλλεται να είναι αποτελεσματικό, πίεση για χρηματοδότηση, εξασφάλιση λειτουργικής δημοτικής διαχείρισης, διαπαιδαγώγηση των δημοτών για την αξία της ανακύκλωσης

Το σχέδιο ήταν πολύ φιλόδοξο ως προς τους στόχους, το επισημάναμε από την αρχή, ωστόσο η καθυστέρηση στην έναρξη της χρηματοδότησης με ευθύνη της Κυβέρνησης και της Περιφερειακής Αρχής τίναξε στον αέρα όλα τα χρονοδιαγράμματα. Καλώς εχόντων των πραγμάτων, η έναρξη της χρηματοδότησης θα γίνει από τα μέσα του προσεχούς έτους. Ήδη λοιπόν βρισκόμαστε τουλάχιστον τρία χρόνια πίσω σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό, που προέβλεπε ότι μέχρι το 2020 θα ολοκληρωνόταν το νέο σχέδιο. με όλες τις συνέπειες που κάτι τέτοιο συνεπάγεται.

Πρέπει να επισημάνουμε, ότι η καθημερινή αποκομιδή και η διαδικασία καθημερινής ταφής στον ΧΥΤΑ Ξερόλακκας, έχουν βελτιωθεί σημαντικά σε σχέση με το παρελθόν. ιδιαίτερα τις περιόδους που υπάρχει επάρκεια απασχόλησης συμβασιούχων οκταμηνιτών. Είναι ιδιαίτερα σημαντική η έλλειψη μόνιμου προσωπικού.

Τα παραπάνω, αλλά και όσα προβλέπονται στο τοπικό σχέδιο, δηλαδή η λειτουργία του ΚΔΑΥ, των Μονάδων Κομποστοποίησης, των ΣΜΑ, απαιτούν ειδικευμένους ανθρώπους με μόνιμες συμβάσεις εργασίας. Η πολιτική της Κυβέρνησης και των μνημονίων, ρητά το απαγορεύουν.

ΑΛΥΤΑ ΑΚΟΜΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ

Υπάρχει ένα διπλό πρόβλημα. Ο υπερκορεσμός του ΧΥΤΑ Ξερόλακκας και οι κίνδυνοι που προκύπτουν από αυτό. Δεν μπορεί να υπάρχει άλλος στόχος από την άμεση εγκατάλειψη και ανάπλασή του.

Ωστόσο, προϋπόθεση για αυτό είναι η πραγματοποίηση των έργων στον Φλόκα. Στα αναγκαία έργα συγκαταλέγεται η κατασκευή του δρόμου προσπέλασης, η επέκταση του ΧΥΤΥ και η κατασκευή των μονάδων επεξεργασίας αποβλήτων και κομποστοποίησης. Επισημαίνουμε ότι για την καθυστέρηση στην υλοποίηση των παραπάνω ευθύνες φέρει η Κυβέρνηση και η Περιφερειακή Αρχή.

Β. ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΛΥΜΑΤΩΝ-ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗ

Η έλλειψη αποχετευτικού δικτύου πλήρως αναπτυγμένου στον Δήμο, η απουσία μονάδας επεξεργασίας βοθρολυμάτων αλλά και η αδυναμία του υφιστάμενου Βιολογικού Καθαρισμού να καλύψει το σύνολο της διάθεσης των λυμάτων, δημιουργεί πρώτον εδώ και χρόνια εκτεταμένη ρύπανση των παραλιών είτε από παράνομη εκκένωση των βόθρων, είτε από υπερχειλίσεις. Δεύτερον οικονομική επιβάρυνση των πολιτών σε περιοχές με βόθρους και χωρίς αποχέτευση λόγω μεγάλου κόστους που απαιτούν ιδιώτες επιχειρηματίες για εκκένωση και μεταφορά.

Είναι γνωστό ότι για την εξυπηρέτηση της υποδοχής των λυμάτων όλων των οικισμών της σημερινής έκτασης του Δήμου, απαιτείται το έργο της αναβάθμισης του Βιολογικού Καθαρισμού αφ’ ενός και η ολοκλήρωση του αποχετευτικού δικτύου αφ’ ετέρου. Όλα τα σχετικά έργα είναι ώριμα ή στο στάδιο της τελικής ωρίμανσης και είναι σε εξέλιξη πρόγραμμα από την ΔΕΥΑΠ. Στην προσεχή τριετία εκτιμούμε ότι σε μεγάλο βαθμό θα καλυφθούν οι ανάγκες ολόκληρου του Δήμου.

Πρέπει εν προκειμένω να επισημάνουμε τις τεράστιες ευθύνες των πρώην Περιφερειακών Δήμων γιατί δεν έλυσαν αυτοτελώς τα αποχετευτικά προβλήματα με την κατασκευή δικών τους δικτύων και δύο μικρότερων Βιολογικών Καθαρισμών. (Ρίο και Βραχνέικα). Να σημειωθεί ότι μόνο εμείς υποστηρίξαμε την λύση αυτή πριν δημιουργηθούν τετελεσμένα.

Κατά τα άλλα, θα παραμένει τουλάχιστον για μία ακόμα τριετία, η εκτεταμένη χρήση βόθρων, ιδιαίτερα στις Περιφερειακές Δημοτικές Ενότητες και η ανάγκη μεταφοράς των βοθρολυμάτων στις εγκαταστάσεις του Αιγίου. (Στερούμαστε δικής μας Μονάδας επεξεργασίας των βοθρολυμάτων). Αυτό συνιστά σημαντική οικονομική επιβάρυνση των δημοτών.

Καταλήγουμε

  • Ιδιαίτερα σε περιοχές με χρόνια και δυσεπίλυτα προβλήματα στην δαχείριση των αποβλήτων, οι επιχειρήσεις βρίσκουν πρόσφορο έδαφος
  • Η πολιτική σύγκρουση είναι στο ερώτημα αν θα είναι στα χέρια των Δήμων η διαχείριση ή βορά στα σχέδια των επιχειρήσεων
  • Η εξασφάλιση ότι αυτά τα σημαντικά ζητήματα των Δήμων δε θα θυσιάζονται στο βωμό του κέρδους, είναι μια μάχη που πρέπει να δοθεί από όλους μας

Από την πλευρά μας, θα δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις με τις απόψεις μας και με τις πρωτοβουλίες μας ώστε να συμβάλλουμε στην επίτευξη όλων των παραπάνω.

Για να μείνει όμως ο Δήμος στα χέρια του λαού όμως, ειδικά με βάση τον νέο εκλογικό νόμο, η Δημοτική Αρχή οφείλει να αναλάβει πρωτοβουλίες συγκρότησης πλατιού Μετώπου. Το οποίο θα συναποτελείται από πολιτικές οργανώσεις, δημοτικές παρατάξεις, εργατικά σωματεία, πολιτιστικούς συλλόγους, ομάδες νεολαίας. Μια συμμαχία όχι μόνο εκλογική αλλά αγωνιστική, που θα δίνει μάχες μέσα και έξω από το Δημοτικό Συμβούλιο, θα συσπειρώνει και θα κινητοποιεί τις λαϊκές δυνάμεις και τη νεολαία.


Βασίλης Κυπραίος

Υποψήφιος Διδάκτωρ τμήματος Βιολογίας Πανεπιστημίου Πατρών

Μέλος του συντονιστικού της Ανυπότακτης Πολιτείας

Για την επέτειο απελευθέρωσης της Πάτρας

logo-final1

Τιμούμε την επέτειο των 74 χρόνων της απελευθέρωσης της Πάτρας από τα Γερμανικά στρατεύματα κατοχής. Η Πόλη μας, όπως και ολόκληρη η χώρα, απελευθερώθηκαν από τα ένοπλα τμήματα του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού, από τις δυνάμεις της καθολικής αντίστασης, της πιο μαζικής Εθνικής Αντίστασης στην κατακτημένη Ευρώπη.

Τιμούμε την Εθνική Αντίσταση του λαού μας στις πόλεις και στην ύπαιθρο, την απαράμιλλη προσπάθεια αλληλεγγύης, προστασίας της αγροτικής παραγωγής, διάσωσης από την πείνα και την καταλήστευση, τιμούμε τις πρώτες δομές λαϊκής δημοκρατίας Αυτοδιοίκησης και δικαιοσύνης.

Υπήρξαν πολλά τα θύματα, οι απαγχονισμοί, οι φυλακίσεις, τα καμένα χωριά, οι μαζικές εκτελέσεις, τα εγκλήματα πολέμου, τέτοια που προκαλούν ακόμα την διεθνή κατακραυγή. Και είναι απορίας άξιο, τα εγκλήματα αυτά να βρίσκουν σήμερα τιμητές, να αναβιώνει η ναζιστική ιδεολογία της Χρυσής Αυγής, να είναι το πολιτικό σύστημα απόλυτα ανεκτικό στην εγκληματική της δράση.

Θεωρούμε αδιανόητο, η πολιτική εξουσία της Χώρας, να μην διεκδικεί, τις πολεμικές επανορθώσεις, τις αποζημιώσεις των θυμάτων, την αποπληρωμή του κατοχικού δανείου, που αθροιζόμενα υπερβαίνουν το τριπλάσιο του δημοσίου χρέους.

Θεωρούμε αδιανόητο να αλυσοδένεται η χώρα μας, ξανά από τους ίδιους κατακτητές. Μνημόνια και συμφωνίες υποτέλειας, ξεπούλημα του δημόσιου πλούτου, καταλήστευση των εργαζομένων και συνταξιούχων, εκατομμύρια ανέργων και κατεστραμμένη χώρα, μας φορτώνουν οι ίδιοι ιμπεριαλιστές, τα ίδια συμφέροντα. Με την πολιτική συγκατάθεση της ηγεσίας της χώρας.

Συμμετέχουμε στις φετινές επετειακές εκδηλώσεις, εκφράζοντας την ικανοποίηση μας, γιατί ο γιορτασμός διευρύνεται με περισσότερες εκδηλώσεις και περιεχόμενο, γιατί αγκαλιάζει την μαθητική κοινότητα. Κάτι τέτοιο άλλωστε, ζητούσαμε με τις αντίστοιχες παλαιότερες ανακοινώσεις μας.

Καλούμε τους φίλους μας, όλο τον Πατραϊκό λαό, την φοιτητική και την μαθητική νεολαία, να δώσουν το δυναμικό τους παρόν στις εκδηλώσεις. Να τιμήσουμε την Εθνική μας Αντίσταση, να αντισταθούμε στον σύγχρονο φασισμό που αναβιώνει, να διεκδικήσουμε τα δικαιώματα μας, να αντισταθούμε με κάθε τρόπο στην σύγχρονη υποδούλωση μας.

ΠΟΤΕ ΠΙΑ ΦΑΣΙΣΜΟΣ – ΠΟΤΕ ΠΙΑ ΠΟΛΕΜΟΣ- ΓΙΑ ΧΩΡΑ ΜΕ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΤΟ ΛΑΟ ΤΗΣ

Για την Ανυπότακτη Πολιτεία

Χρήστος Πατούχας

Θαλάσσιο Μέτωπο Ιούλιος 2018

logo-final1

Πάτρα 11 Ιουλίου 2018

Αγαπητοί συνδημότες

Η σοβαρότερη διεκδίκηση της πόλης τα τελευταία σαράντα χρόνια οδεύει προς την υλοποίηση της. Η απόδοση του Θαλασσίου Μετώπου ψηφίστηκε χθες 10 Ιουλίου 2018 με νομοθετική τροπολογία στην Βουλή και με την απόφαση αυτή κλείνει ένας κύκλος, ανοίγοντας όλα τα απαραίτητα μέτωπα για την συνέχεια. Για την ανάπλαση και την αξιοποίηση, για τις αναγκαίες μελέτες, για τις χρηματοδοτήσεις.

Υπάρχει ο αναγκαίος χρόνος, με ψυχραιμία να αποτιμήσουμε την ιστορική εξέλιξη, την στάση του καθενός, τις καθοριστικές στιγμές, τις παλινωδίες και τις οπισθοχωρήσεις, την δράση των επιχειρηματικών συμφερόντων, εντός και εκτός της πόλης, πάντοτε εναντίον του συλλογικού συμφέροντος, την στάση Κυβερνήσεων και Δημοτικών αρχών. Από την συζήτηση αυτή, είναι βέβαιο, θα προκύψουν χρήσιμα συμπεράσματα, για τον τρόπο αντιμετώπισης όλων των σημαντικών θεμάτων στην πόλη.

Εμείς, δεν έχουμε καμία δυσκολία να αναγνωρίσουμε την σαφή πολιτική βούληση της παρούσας Κυβέρνησης και του Πρωθυπουργού για να λυθεί το πρόβλημα οριστικά και με θετικό τρόπο για τα συμφέροντα της πόλης και του Δήμου. Αλλά, γνωρίζαμε πολύ καλά, όλα τα εμπόδια που θα προέκυπταν, γνωρίζαμε τις πιέσεις, την ραθυμία των υπηρεσιών και των κυβερνητικών μανδαρίνων στα Υπουργεία, γνωρίζαμε και την ενδοτικότητα και την ανεπάρκεια των τοπικών στελεχών, Βουλευτών, Δημοτικών παρατάξεων και κομματικού μηχανισμού.

Εξηγούμεθα: Χρειάστηκε να αποκρούσουμε και να απορρίψουμε τρεις φορές τις Κυβερνητικές προτάσεις, επειδή ήταν προβληματικές και δεν έλυναν το πρόβλημα. Και τις τρεις φορές οι παραπάνω παράγοντες υποστήριξαν τις λανθασμένες προτάσεις. Όπως το έκαναν και για άλλα ζητήματα. (Σιδηροδρομική γραμμή, Νότια χάραξη της Πατρών Πύργου κτλ). Ας αποφεύγουν, παρόντες και απόντες, τους λεόντειους πανηγυρισμούς και την ιδιοτελή πολιτική αξιοποίηση. Δεν υπάρχει δική τους συμμετοχή στην θετική εξέλιξη.

Για να είμαστε ακριβείς με την ιστορία, πρέπει να καταγράψουμε δύο, τα σημαντικότερα, γεγονότα που διαμόρφωσαν το πλαίσιο της διεκδίκησης.

Το πρώτο:

Η πρόταση, από το 1974, του αείμνηστου Δημάρχου Θεόδωρου Άννινου για την απομάκρυνση του Λιμανιού εκτός των ορίων της πόλης και η κατασκευή στο θαλάσσιο μέτωπο της Ακτής Δυμαίων του Πάρκου των επτά χιλιάδων στεμμάτων. Οι διάδοχοι του αποδέχτηκαν την χωροθέτηση του Λιμανιού στον χώρο της Ακτής Δυμαίων. Ήταν ολέθριο λάθος! Το οποίο δημιούργησε όλες τις κατοπινές εμπλοκές.

Το δεύτερο:

Η συγκρότηση το 2011, και με την δική μας συμμετοχή, της Πρωτοβουλίας Ενεργών Πολιτών για την απόδοση του Θαλασσίου Μετώπου. Η Πρωτοβουλία, με τις προτάσεις, τις κινητοποιήσεις που οργάνωσε, τις πάνω από σαράντα χιλιάδες υπογραφές που συγκέντρωσε, έφερε το θέμα στο προσκήνιο και οδήγησε στην υπογραφή το 2012 της Σύμβασης Προσωρινής Παραχώρησης, το κεκτημένο της πόλης και του Δήμου μέχρι και σήμερα. Το κεκτημένο αυτό, οδήγησε στην ασφαλή λύση του ζητήματος.

Μερικές παρατηρήσεις επί της σημερινής πρότασης:

Πρώτη:

Οι Βόρειες Λιμενολεκάνες, από Αγίου Νικολάου μέχρι και την έξοδο του παλιού Λιμανιού, δηλαδή το πιο κρίσιμο για την πόλη μέγεθος, παραμένουν στην ιδιοκτησία της ΟΛΠΑ ΑΕ. Πολύ σύντομα σε ιδιοκτησία ιδιώτη επενδυτή. Η Σύμβαση Προσωρινής Παραχώρησης, προέβλεπε την παραχώρηση τους, μετά την κατασκευή του Εμπορικού τμήματος στο Νέο Λιμάνι. Η παρούσα δεν το προβλέπει. Στην πρόσφατη ενημέρωση των Δημοτικών παρατάξεων από τον κύριο Δήμαρχο, εμείς του επισημάναμε την παράλειψη αυτή. Δεν γνωρίζουμε αν ο κ. Δήμαρχος το έθεσε στην Κυβέρνηση. Όλοι πρέπει να το επιδιώξουμε ενόψει της υπογραφής της Οριστικής Παραχώρησης.

Δεύτερη:

Η απομάκρυνση του Τελωνείου και άλλων υπηρεσιών είναι στην διατύπωση απόλυτα ασαφής. (σε έξη μήνες, αφότου βρεθεί ο κατάλληλος χώρος. Θα μπορούσε να τεθεί ένα έτος και να είναι οριστική, χωρίς άλλες προϋποθέσεις).

Τρίτη:

Η νομιμοποίηση των αυθαιρέτων κατασκευών, με την απόλυτη ευθύνη του Δήμου όπως προβλέπεται, θα αποδειχθεί επώδυνη και κοστοβόρα στο υφιστάμενο νομοθετικό καθεστώς. Κάποιες κατασκευές θα νομιμοποιηθούν με πολλές δυσκολίες, κάποιες θα συναντήσουν ανυπέρβλητα νομικά εμπόδια, κάποιες δεν πρέπει καν να νομιμοποιηθούν. Και εφόσον αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει, πρέπει ο Δήμος με τις υπηρεσίες του να κινηθεί με ταχύτητα και θάρρος. Στην περαιτέρω διαπραγμάτευση μας με την Κυβέρνηση, να απαιτήσουμε την οριστική διαγραφή, τώρα, όλων των προστίμων και δικαστικών παραπομπών, που προήλθαν από την παράνομη και αυθαίρετη στάση δημόσιων Υπηρεσιών

Αγαπητοί συνδημότες

Αρχίζει τώρα ο μεγάλος αγώνας, για να πραγματοποιήσουμε την ανάπλαση. Με βάση συνολικό σχέδιο και στρατηγική, με σαφείς τις απαιτήσεις μας, με αποτελεσματική διεκδίκηση των αναγκαίων χρηματοδοτήσεων. Το Θαλάσσιο Μέτωπο, το μέτωπο της πόλης μας, πρέπει να γίνει ο καθρέφτης του δημόσιου χώρου, προς όφελος όλων των κατοίκων της και των επισκεπτών της.

Για την Ανυπότακτη Πολιτεία

Χρήστος Πατούχας, επικεφαλής, Δημοτικός Σύμβουλος

Βρίσκεστε εδώ: ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ Τα Νέα μας Άρθρα