Ανυπότακτη Πολιτεία

ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ - ΑΝΑΤΡΟΠΗ

Ανακοινώσεις

Όλοι στην πορεία στη Γέφυρα

logo-final1

 

Αγαπητοί συμπολίτες,

Οκτώ χρόνια διαρκούς οικονομικής κρίσης, λιτότητας και μνημονίων, έχουν εξοντώσει τον λαό μας. Έχουν καταληστέψει το εισόδημα του, έχουν διαλύσει τις εργασιακές σχέσεις, έχουν συρρικνώσει μισθούς και συντάξεις, έχουν εκτοξεύσει την ανεργία σε πρωτοφανή δυσθεώρητα ύψη. Πάνω από τρείς στους δέκα συμπολίτες μας είναι άνεργοι ή χρεοκοπημένοι, στην νεολαία μας έξη στους δέκα ζουν την ανασφάλεια και τα αδιέξοδα ή αναζητούν την τύχη τους στα ξένα. Η φτώχια ξεπερνά το μισό του πληθυσμού, δημιουργώντας διαρκή εξαθλίωση στις συνθήκες διαβίωσης τους.

Στην πόλη μας και την ευρύτερη περιοχή μας, όλοι αυτοί οι δείκτες αυξάνονται: 38% η ανεργία, 68% στους νέους. Σε κάθε οικογένεια τουλάχιστον ένας άνεργος και το πιθανό οικογενειακό εισόδημα δεν επαρκεί για την κάλυψη ούτε των στοιχειωδών αναγκών.

Τα μνημόνια και τα μέτρα τους, επηρεάζουν και την δημόσια ζωή. Ο Δήμος αδυνατεί να καλύψει τις τεράστιες κοινωνικές ανάγκες, να δημιουργήσει τις αναγκαίες υποδομές για την βελτίωση της ποιότητας ζωής. Και σε αυτά που προσπαθεί να κάνει, βρίσκει τεράστια εμπόδια στην γραφειοκρατία, στην έλλειψη πόρων, στις αγκυλώσεις, στις απαγορεύσεις των επιτηρητών της Τρόικας.

Συμμετέχουμε και ψηφίσαμε την πορεία που οργανώνεται από τον Δήμο Πατρέων από την Πλατεία Γεωργίου στην Γέφυρα, την Κυριακή 25 Ιουνίου στις 8 το πρωί.

Όπως και πέρσι στην μεγάλη πορεία από την Πάτρα στην Αθήνα. Για να καταγγείλουμε πρωτίστως την ανεργία, για να καταγγείλουμε την πολιτική που την παράγει, την πολιτική που εξοντώνει την χώρα και το λαό της. Να καταγγείλουμε την καταπάτηση όλων των υποσχέσεων, τις αυταπάτες, τις διαψεύσεις των ελπίδων. Να καταγγείλουμε τα μνημόνια και τα κόμματα που τα υπηρετούν. Να καταγγείλουμε την εξάρτηση, την υποτέλεια, το ξεπούλημα της χώρας.

Να απαιτήσουμε με την παρουσία μας στην Γέφυρα, την κατάργηση του εξωφρενικού διοδίου των 13,30 Ευρώ, του ακριβότερου διοδίου στον κόσμο.Κυρίως, να ξαναβρούμε το ηθικό μας, την αγωνιστική μας διαδρομή, την ενότητα και την ανάταση.

ΣΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΟΛΟΥΣ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 25/6/2017 ΣΤΙΣ 8 ΤΟ ΠΡΩΙ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΓΕΩΡΓΙΟΥ.

poreia-patra-athina

Για τη διέλευση του τρένου

 

treno

 

Πριν δημοσιεύσουμε την άποψη της Ανυπότακτης Πολιτείας, την οποία καταθέσαμε στην  διαβούλευση, θα παραθέσουμε ορισμένες σύντομες εκτιμήσεις μας και πολιτικά συμπεράσματα, μετά την διαβούλευση που έγινε με πρωτοβουλία της Δημοτικής Αρχής με συμμετοχή των Δημοτικών παρατάξεων και φορέων της πόλης.

Πρώτο συμπέρασμα: Όλοι θέλουν το τραίνο να φτάσει στην πόλη το συντομότερο. Αλλά αυτό είναι το αυτονόητο. Δεν υπάρχει κανένας να μην το θέλει. Είναι όμως, άλλο αυτό και άλλο, πατώντας πάνω σε αυτό να αρχίζουν οι εκπτώσεις.

Ποιες είναι οι αιτιάσεις και οι ισχυρισμοί ή αλλιώς τα διλήμματα που θέλουν να δημιουργήσουν και να μας επιβάλλουν πρόχειρες και καταστροφικές λύσεις, που αυτά οδηγούν στις εκπτώσεις; Είναι λένε, το απαγορευτικά υψηλό κόστος της Περιφερειακής χάραξης ή της συνολικής υπογειοποίησης. Είναι επίσης η ανυπαρξία μελετών, που θα οδηγήσει σε μεγάλες καθυστερήσεις, ως εκ τούτου στην καθυστέρηση σύνδεσης της Σ.Γ. με το Λιμάνι και στην καθυστέρηση της ανάπτυξης.

Θα απαντήσουμε συνοπτικά στους ισχυρισμούς αυτούς, αρχίζοντας από τον τελευταίο:

Ποια είναι η πιθανή μελλοντική ανάπτυξη της εμπορευματικής κίνησης του Λιμανιού; Είναι κυρίως η Σιδηροδρομική σύνδεση του Λιμανιού με ολόκληρη την πλουσιότατη σε παραγωγή αγροτικών προϊόντων Δυτική Πελοπόννησο. Είναι η σύνδεση της ΒΙ,ΠΕ. Πατρών, ως εκ τούτου η περαιτέρω ανάπτυξη της και η διακίνηση των Βιομηχανικών προϊόντων. Υπάρχει σχεδιασμός για αυτό; Απάντηση: δεν υπάρχει άμεσος σχεδιασμός. Ας μην μας καταλογίζουν την ευθύνη. Μήπως άραγε πιέζονται μόνο από την πιθανότατη παραχώρηση του Λιμανιού στην ΚΟΣΚΟ;

Οι άλλοι ισχυρισμοί:

Ποιο είναι το κόστος; Μέχρι στιγμής έχουμε μόνο αόριστη και ανεύθυνη «προκοστολόγηση». Και πολύ πιθανόν τεχνητή διόγκωση του κόστους. Ας μας πουν πόσο κόστισε η παράκαμψη του Αιγίου, πόσο κόστισε η γραμμή μέχρι το Θριάσιο Πεδίο ή με τι προϋπολογισμό δημοπρατήθηκε η υπογειοποίηση τετραπλής γραμμής στα Νέα Λιόσια. Και τότε να υπολογίσουμε το πραγματικό κόστος με σύγκριση πραγματικών δεδομένων. Θα αναφέρουμε ότι το κόστος της Γέφυρας Ρίου Αντιρρίου και των εισόδων της, κόστισε 733 εκατομμύρια Ευρώ. Ένα έργο ειδικής τεχνογνωσίας αλλά και αποκλειστικότητας.

Θα υπάρξει καθυστέρηση; Ναι θα υπάρξει. Στο χέρι τους είναι να είναι η μικρότερη δυνατή. Εννοείται, δεν φταίνε οι πολίτες της Πάτρας για την μεγάλη καθυστέρηση που υπήρξε ήδη μέχρι τώρα! Είναι καινούρια ιδέα η Περιμετρική χάραξη; Φυσικά όχι! Υπάρχει ήδη από το 1985. Πιθανόν υπάρχουν και προμελέτες. Ας τις βγάλουν από τα συρτάρια τους για να επισπεύσουν.

Δεύτερο συμπέρασμα:

Για την στάση Βουλευτών, πολιτικών παραγόντων και Φορέων.

Αντιγράφουμε από Δελτίο Τύπου των κυρίων Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, μετά την εκδήλωση Φορέων στον Καστελόκαμπο την Κυριακή 7/5/2017: «Οι Βουλευτές άκουσαν και κατέγραψαν τους προβληματισμούς των κατοίκων σχετικά με την επικείμενη διέλευση του Τραίνου από την περιοχή. Τοποθετήθηκαν επί αυτών, θεωρώντας ότι υπάρχουν μεν βάσιμες απαιτήσεις περισσότερης και έγκυρης ενημέρωσης, αλλά και κάποιοι υπερβολικοί φόβοι, ενώ δεσμεύτηκαν ότι θα στηρίξουν την καλύτερη επιλογή για την πόλη».

Αγαπητοί Βουλευτές, δεν λέτε όλη την αλήθεια! Γιατί πρώτα εσείς αμφισβητήσατε την μελέτη που έδειξαν οι φορείς, αυτή την μελέτη που δεν καταφέρατε εσείς να προμηθευτείτε από τα άδυτα του ΟΣΕ. Και οι κάτοικοι δεν έχουν βάσιμες απαιτήσεις ενημέρωσης, έχουν βάσιμες υποψίες, ότι η ενημέρωση δεν γίνεται, την κρύβουν, γιατί η λύση που δίνεται είναι καταστροφική για την περιοχή τους. Τέλος, λέτε, ότι θα στηρίξετε την καλύτερη επιλογή για την πόλη. Δηλαδή; Ποια είναι η καλύτερη επιλογή; Ποια είναι η άποψη σας; Αγαπητοί Βουλευτές, λάθος έχετε αντιληφθεί τον ρόλο σας. Δεν είστε διαμεσολαβητές. Είστε εκπρόσωποι του λαού και των συμφερόντων του. Ο ρόλος αυτός απαιτεί επάρκεια, συνέπεια, σθένος, βέτο, συγκρούσεις. Τα έχετε;

Στην διαβούλευση που οργάνωσε ο Δήμος Πατρέων, υπήρξαν πολλοί φορείς που τοποθετήθηκαν καθαρά. Υπήρξαν και αρκετοί που τοποθετήθηκαν με βάση το «εφικτό», υπακούοντας στα εκβιαστικά διλλήματα της περιόδου. Η γνώμη μας είναι, ότι τουλάχιστον οι «αρμόδιοι» και αντιπροσωπευτικοί φορείς, πρέπει να τοποθετηθούν με ευθύνη και με βάση τα συμφέροντα της πόλης και της ευρύτερης περιοχής για τους επόμενους δύο αιώνες.

Στην συνέχεια παραθέτουμε την άποψη μας, όπως ήδη την καταθέσαμε για την διαβούλευση.

Ο κ. Σπίρτζης, δεν διακρίνεται για την συνέπεια του. Ούτε στις υποσχέσεις, ούτε στις δεσμεύσεις του. Ενώ είναι ο αμετακίνητος Υπουργός, πολλές φορές και για διαφορετικά θέματα μέχρι τώρα, έχει φανεί ασυνεπής προς την πόλη και τους φορείς της. Παραλείπω το τεράστιο θέμα της Νότιας Χάραξης του Αυτοκινητοδρόμου και του Σιδηροδρόμου Πατρών Πύργου και θα ασχοληθώ εν προκειμένω μόνο με την Σιδηροδρομική Γραμμή.

Αφήνει διάφορους παράγοντες του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ κυρίως, να δηλώνουν με επιπολαιότητα αλλά και αλαζονεία, διάφορα που αφορούν τον τρόπο κατασκευής της Σιδηροδρομικής Γραμμής μέχρι την Πάτρα. Μάλιστα, αυτοί οι ίδιοι να δηλώνουν στο αμέσως προηγούμενο διάστημα, πχ για το κόστος της υπόγειας διέλευσης τερατώδη ποσά, που άρχισαν από τα 200 και σε μερικούς μήνες εκτοξεύτηκαν στα 800 εκατομμύρια. (Επιπλέον του κόστους της επίγειας διέλευσης).

Οργανώνεται πριν ένα περίπου χρόνο, η διημερίδα των τριών Πανεπιστημίων, τα οποία εκτίθενται, με την πρόταση της επίγειας διέλευσης, υποτάσσοντας κάθε επιστημονική γνώμη στις κατευθύνσεις- δεσμεύσεις ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ. Μάλιστα επικαλούνται οι Πανεπιστημιακοί ξένες πόλεις που τάχα έχουν διέλευση των τραίνων επίγεια μέσα από το κέντρο τους. Παραλείπουν να αναφέρουν τον χρόνο κατασκευής, όπως παραλείπουν να πουν σε ποια πόλη θα υπάρχουν κατά μήκος της, πάνω από 20 ισόπεδες διαβάσεις. Η απάντηση είναι ότι ισόπεδη διάβαση δεν υπάρχει πουθενά. Σε καμία πόλη, σε καμία χώρα.

Ποια είναι η ορθή λύση; Απάντηση: Το προφανές, για να μην αναστατωθεί η λειτουργία της πόλης για μια δεκαετία στην διάρκεια της κατασκευής, αλλά και μια λύση που ανταποκρίνεται στις ανάγκες του μέλλοντος, είναι η περιμετρική διέλευση. Αλλά και η κατασκευή του τερματικού σταθμού, όχι στον Άγιο Διονύσιο, αλλά  στον χώρο της Πανεπιστημιούπολης. Αυτό καθιστά πιο εύκολη, αλλά και επιβεβλημένη την Νότια χάραξη προς Πύργο. Η όδευση προς το λιμάνι να γίνει εναέρια μέσα στον ποταμό Γλαύκο ή στην μία του όχθη.

Είναι η λύση αυτή, η λύση με το μεγαλύτερο κόστος; Πιθανώς. Εννοείται, όχι στα κόστη που αυτή την στιγμή παρουσιάζονται. Τα οποία, είναι βέβαιο, έχουν το στοιχείο της τεχνητής διόγκωσης για να απορριφθεί η λύση αυτή. Επίσης, απορρίπτουμε τον τρόπο προσέγγισης του Λιμανιού όπως περιγράφεται στην πρόταση του Υπουργού, δηλαδή να φτάνει στο Μονοδένδρι και να επιστρέφει στο Λιμάνι. Στην δική μας λογική, δεν υπάρχει παρά μόνον Νότια χάραξη και προς Πύργο-Καλαμάτα. Προφανώς η διερευνητική λύση Περιμετρικής χάραξης που προτείνει ο Υπουργός, αυξάνει με αυτό τον τρόπο το μήκος της, άρα και το κόστος της.

Σε διαφορετική περίπτωση, είναι απολύτως αναγκαίο και προφανές, ότι δεν μπορούμε να δεχθούμε καμία λύση πλην της πλήρους υπογειοποίησης από τον Άγιο Βασίλειο, μέχρι την έξοδο της πόλης στα Καμίνια.

Κάθε ενδιάμεση ή μερικότερη λύση, υπονομεύει το συμφέρον της πόλης και από όσους προτείνονται τέτοιες λύσεις, είναι για να «αθωωθούν» σκοπιμότητες εξυπηρέτησης επικίνδυνων για την πόλη κυβερνητικών και άλλων σχεδίων.

Αν υιοθετηθεί η λύση της υπογειοποίησης μέχρι το Λιμάνι, θα μπορούσε κατά την άποψη μας, από το Λιμάνι η γραμμή να ανέβει τις Παραγλαύκιες και να ακολουθήσει προς Πύργο, Νότια διαδρομή μέσω ΒΙ.ΠΕ.

Μια γενικότερη παρατήρηση: Συνολικά, η Σιδηροδρομική Γραμμή Αθήνας -Πάτρας, δεν ανταποκρίνεται ούτε στις ανάγκες, ούτε στις σημερινές τεχνικές δυνατότητες. Δεν είναι γραμμή υψηλών ταχυτήτων! Και αυτό είναι πολιτική επιλογή! Η Τρίτη πόλη της χώρας, δικαιούται σύγχρονο τραίνο, δικαιούται, αυτό να μην γίνει η λαιμητόμος της.

Η πόλη ενωμένη με το Δημοτικό Συμβούλιο και τους φορείς της, δεν θα δεχτεί τετελεσμένα και εκβιασμούς. Δεν θα υποκύψει σε πλαστά διλλήματα, δεν θα ακολουθήσει το «εφικτό» που του καθορίζουν άλλοι. Η Ανυπότακτη Πολιτεία, θα είναι παρούσα σε όλους τους αγώνες.

 

Χρήστος Πατούχας

Λίγα λόγια για το ΔΗΠΕΘΕ

dipethe1

Οφείλουμε να τοποθετηθούμε δημόσια για τα όσα τις τελευταίες εβδομάδες και μέρες λαμβάνουν χώρα στο ΔΗΠΕΘΕ.

1. Ανεξάρτητα από την άποψη μας, την οποία είχαμε αναλυτικά εκθέσει, για την επιλογή του κ. Κώστα Καζάκου στην καλλιτεχνική διεύθυνση του ΔΗΠΕΘΕ, δηλώνουμε, ότι τιμούμε και σεβόμαστε την καλλιτεχνική διαδρομή του κ. Καζάκου. Τιμούμε και σεβόμαστε την πολιτική και ιδεολογική διαδρομή του κ. Καζάκου. Ανεξάρτητα από τις μελλοντικές εξελίξεις, θα εξακολουθήσουμε να έχουμε την ίδια γνώμη για την μέγιστη καλλιτεχνική και πολιτική προσωπικότητα του κ. Κώστα Καζάκου.

2. Θεωρούμε, σε αντίθεση με τις άλλες παρατάξεις της Αντιπολίτευσης, που εκπροσωπούνται στο Δ.Σ, του ΔΗΠΕΘΕ, ότι το μεγαλύτερο ΔΗΠΕΘΕ της χώρας, όφειλε να τυγχάνει γενναίας κρατικής χρηματοδότησης, που να διασφαλίζει τον σχεδιασμό της δημιουργίας υποδομών, των καλλιτεχνικών του παραγωγών, της Θεατρικής Δραματικής Σχολής. Αντί αυτού, σήμερα ο Δήμος Πατρέων, καλύπτει πάνω από το 90% των σχετικών δαπανών. Δηλαδή, οι δημότες της Πάτρας, κρατούν το Θέατρο ανοιχτό και δημιουργικό, με αξιόλογη την θεατρική και καλλιτεχνική προσφορά, την συντήρηση των υποδομών, με κυριότερη την λειτουργία της Δραματικής Σχολής.

Πιστεύουμε επιπροσθέτως, στην ευρυχωρία της τέχνης, στον αναντικατάστατο και αναγκαίο διάλογο και έχουμε κατά καιρούς καταθέσει αναλυτικές προτάσεις και για το Θέατρο και την εν γένει πολιτιστική δραστηριότητα, χωρίς αυτές να διαπνέονται από αντιπολιτευτική προχειρότητα ή από σκοπιμότητες και κρυφές σκέψεις. Ο διάλογος δεν είναι πολυτέλεια, αλλά διαλεκτική αρχή και αρετή.

3. Η πρόταση του καλλιτεχνικού Διευθυντή για την θεατρική παραγωγή της παράστασης «Οιδίπους επί Κολονώ», μπορούσε κατά την άποψη μας, να γίνει με κόστος στα όρια των δυνατοτήτων του ΔΗΠΕΘΕ, με διανομή χωρίς μετακλήσεις, αλλά στηριγμένη στο ντόπιο δυναμικό. Κάτι τέτοιο θα ικανοποιούσε και την, απολύτως θεμιτή, φιλοδοξία του καλλιτεχνικού Διευθυντή να συνδέσει το τέλος της παρουσίας του στην ηγεσία του ΔΗΠΕΘΕ, με μια μεγάλη παράσταση και έναν μεγάλο ρόλο. Λάβαμε την απάντηση από την πλειοψηφία, ότι δεν μπορούμε να επέμβουμε στο καλλιτεχνικό έργο, ούτε στο κόστος του.


Μας ξενίζει επίσης, η απουσία οποιασδήποτε εναλλακτικής πρότασης για θερινή παραγωγή, την οποία όφειλε η Διοίκηση να ζητήσει από τον καλλιτεχνικό Διευθυντή.

Η τελική απόφαση οδήγησε τον καλλιτεχνικό Διευθυντή στην συνεργασία του με ιδιώτη παραγωγό. Η ενέργεια αυτή έπρεπε ωστόσο, έπρεπε να αντιμετωπιστεί με τους κανόνες της δεοντολογίας. Ο απλούστερος θα ήταν, η κοινή συναινέσει λύση της συνεργασίας του κ. Καζάκου με το ΔΗΠΕΘΕ. Δύο μόνο μήνες πριν την επίσημη εκπνοή της θητείας του, αυτό δεν θα ενοχλούσε κανέναν, αντίθετα θα το σέβονταν οι πάντες.

Τα όσα τις τελευταίες εβδομάδες έλαβαν χώρα, θα πρέπει να αποτελέσουν στοιχεία του απολογισμού και η πλειοψηφία του Δ.Σ. και η Δημοτική Αρχή, πρέπει να τα λάβουν υπόψη τους, στα κριτήρια επιλογής του νέου Καλλιτεχνικού Διευθυντή.

Καλό Πάσχα σε όλους!

Για την Ανυπότακτη Πολιτεία

Γιώργος Σουβαλιώτης, μέλος του Δ.Σ. του ΔΗΠΕΘΕ

Δημήτρης Σταμουλακάτος, αναπληρωματικό μέλος του Δ.Σ. του ΔΗΠΕΘΕ

Άλλη μια άνοιξη με κατεστραμμένες ελπίδες…

logo-final

 

Άλλη μια άνοιξη με κατεστραμμένες ελπίδες, ένα παραδοσιακό ελληνικό Πάσχα με στερήσεις, όταν μεγαλοβδόμαδα η Κυβέρνηση μας ανακοινώνει, ότι με «σκληρή» διαπραγμάτευση, τα έδωσε πάλι όλα. Ικανοποιώντας τις απαιτήσεις των δανειστών, γονατίζοντας τους συνταξιούχους και τους ανέργους, σκοτώνοντας την εσωτερική αγορά, ξεπουλώντας ότι είχε απομείνει. Έως και 40% η μείωση στις συντάξεις, που έτσι και αλλιώς είχαν ήδη μειωθεί άλλο τόσο. Θα υπάρξουν λέει «αντίμετρα», όπως η μείωση της συμμετοχής στα φάρμακα, ίσως δηλαδή να γλυτώσεις 50 Ευρώ τον μήνα, όταν θα σου αφαιρεί 200 με 300 το μήνα.

Ο εμπαιγμός, η περιφρόνηση στον ανθρώπινο πόνο, στο όνομα της προστασίας μιας Ευρωπαϊκής «ενότητας», η ισοπέδωση στο όνομα των συμφερόντων των ισχυρών. Και το χειρότερο, χωρίς καμιά ελπίδα διεξόδου. Ούτε σε σαράντα χρόνια!

Πως, μέσα στην συσσωρευμένη πολιτική προδοσία, μέσα στον συμβιβασμό Αριστερών και «Αριστερών», που οι μεν υμνούντες, οι δε απέχοντες, παραδίδουν συνεχώς και περισσότερο δέσμιο το λαό, πώς να κηρύξεις αντίσταση, πώς να βρεις αποτέλεσμα και νίκες, που θα έδιναν ελάχιστο οξυγόνο, που θα δημιουργούσαν προϋποθέσεις για ανάταση, για δημιουργία ελπίδων στον σύγχρονο Γολγοθά;

Δυστυχώς, αγαπητοί μας συμπολίτες, δεν μπορούμε να προβλέψουμε καλυτέρευση των πραγμάτων, δεν μπορούμε καν να δώσουμε χρήσιμες ευχές. Γνωρίζουμε μόνο, ότι ο λαός μας θα στείλει το αδυσώπητο μήνυμα της τιμωρίας του, αλλά όταν και ο ίδιος θα είναι βαθύτατα και θανάσιμα πληγωμένος. Και τότε θα είναι δυσκολότερη και η δική του ανασυγκρότηση.

Σας ευχόμαστε παρόλα αυτά, να έχετε όλοι υγεία και δύναμη και να γνωρίζετε την αλήθεια. Ότι δεν υπάρχει στην παρούσα ζωή, άλλος δρόμος Ανάστασης των προσδοκιών και των ελπίδων, από το να κόψουμε τώρα όλους τους «γόρδιους δεσμούς». Της εξάρτησης, της υποταγής, της εξαπάτησης, της προσβολής της ανθρώπινης αξιοπρέπειας μας. Της απαλλαγής μας από την υποταγμένη, αντεθνική, αντιλαϊκή πολιτική τάξη, που κυβερνά στο όνομα ξένων προστατών. Και το κάνει με την ανοχή και τις πλάτες των υπολοίπων.

Δύναμη και ελπίδα!

Για το φράγμα Πείρου - Παραπείου και τον Φορέα διαχείρισης του

fragma

 

Το τελευταίο διάστημα βρίσκεται στην επικαιρότητα το Φράγμα και η αξιοποίηση του για την ύδρευση των τριών Δήμων, (Πατρέων, Δυτικής Αχαΐας και Ερυμάνθου). Από εφημερίδες και τον ηλεκτρονικό τύπο, από Δημοτικές παρατάξεις και φορείς. Πριν διατυπώσουμε την θέση μας για το επίμαχο ζήτημα, δηλαδή τον φορέα Διαχείρισης, ας πούμε μερικές αλήθειες για όλα τα υπόλοιπα:

Το έργο του Φράγματος, βρίσκεται σε διακοπή εργασιών εδώ και τέσσερα τουλάχιστον χρόνια. Μάλιστα, όπως αναφέρθηκε στην πρόσφατη ημερίδα Δημοτικών παρατάξεων της αντιπολίτευσης, έχουν επιδοθεί από την Διευθύνουσα Υπηρεσία στον ανάδοχο οκτώ (8) Ειδικές προσκλήσεις. Είναι προφανή δύο πράγματα: Ή υπάρχει αντικειμενική αδυναμία συνέχισης των εργασιών, ή υπάρχει άρνηση συνέχισης των εργασιών λόγω οικονομικής διαφωνίας. Είναι βέβαιο, ότι υπάρχουν ενστάσεις του αναδόχου στις Ειδικές προσκλήσεις, είναι βέβαιο ότι θα επακολουθήσει, αν δεν εξελίσσεται ήδη, δικαστική εμπλοκή. Κάποια πλευρά, ή και οι δύο πλευρές, έχουν τεράστιες ευθύνες για αυτό. Ποιος έπρεπε να λύσει το πρόβλημα; Απάντηση: Το αρμόδιο Υπουργείο. Της παρούσας και της προηγούμενης Κυβέρνησης. Έκανε κάτι το Υπουργείο; Απάντηση: Μέχρι στιγμής τίποτα! Αναφέρθηκε τίποτα για αυτό στην μνημονευθείσα ημερίδα; Καταδικάστηκαν, ή έστω επισημάνθηκαν οι ευθύνες; Απάντηση: Όχι.

Τι σημαίνουν όλα τα παραπάνω; Ότι αν άρχιζαν σήμερα οι εργασίες, πράγμα για το οποίο ζωηρά αμφιβάλλουμε, θα χρειαζόμασταν: 1,5 έως 2 χρόνια για την αποπεράτωση των εργασιών οικονομικού αντικειμένου περίπου 15 εκατομμυρίων όπως αναφέρθηκε και 1 έως 1,5 χρόνια για την πλήρωση του φράγματος. Δηλαδή 3 έως 4 χρόνια, αν αρχίζαμε σήμερα! Με τις επιφυλάξεις για το είδος των υπολειπόμενων εργασιών, τις οποίες φυσικά δεν γνωρίζουμε επακριβώς.

Θα αναφερθούμε παρακάτω, στην άποψη μας για τον Φορέα Διαχείρισης και τις προϋποθέσεις του. Επισημαίνουμε απλά, ότι υπάρχει ο αναγκαίος χρόνος, για να δώσουμε την πίστωση χρόνου στους τρεις Δημάρχους, να ολοκληρώσουν την διαπραγμάτευση τους με την Κυβέρνηση. Δεν πιστεύουμε ότι η διαπραγμάτευση αυτή θα αποφέρει καρπούς. Κατανοούμε τις άλλες παρατάξεις της Αντιπολίτευσης στην ανησυχία τους για τον κίνδυνο ιδιωτικοποίησης του Φράγματος. Εμείς ανησυχούμε πιο πολύ. Γιατί αυτή είναι η πολιτική των μνημονίων και των δεσμεύσεων που ακολουθεί. Αλλά, παρά την δυσπιστία τους, αρνούνται να της αποδώσουν ευθύνες.

90 000 κυβικά μέτρα νερού την ημέρα, από το έτοιμο φράγμα της Βαλματούρας, τρέχουν και χάνονται στην θάλασσα!! Με ευθύνη του Δήμου Πατρέων! Αυτό αναφέρθηκε σχεδόν από όλες τις πλευρές. Αγαπητοί συνάδελφοι, αυτό δεν είναι αντιπολίτευση, είναι πλιάτσικο! Ο Δήμος Πατρέων και η ΔΕΥΑΠ, έχουν ζητήσει αυτό το νερό. Από το 2015! Και αν το αρμόδιο Υπουργείο εγκρίνει αυτό το αίτημα, η ΔΕΥΑΠ, μπορεί να φέρει το νερό στις δεξαμενές της σε μία μέρα. Γιατί δεν το δίνουν; Για να εκβιάσουν τον Δήμο; Και είναι αυτό συμπεριφορά καλής θέλησης απέναντι στην πόλη και τους δημότες της; Απάντησαν ότι είναι προϋπόθεση η δημιουργία του Φορέα Διαχείρισης. Ψεύδος! Απαιτείται μόνο μία διοικητική πράξη. Που δεν απαγορεύεται από κανένα νόμο. Η Κυβέρνηση εξ άλλου δεν επικαλέστηκε καμία απαγόρευση. Απλά δεν απάντησε. Ακολουθείται λοιπόν μία πολιτική κλειστών θυρών, χωρίς ανοιχτά και καθαρά χαρτιά. Θα την ευλογήσουμε;

Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΑΝΥΠΟΤΑΚΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΦΟΡΕΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ

Πριν αντιγράψουμε αποσπάσματα από την τελευταία δημόσια ανακοίνωση μας για το θέμα, της 22/6/2016, θα αναφέρουμε το εξής: Η Κυβέρνηση, δεν μπορεί και δεν θέλει, να διασφαλίσει τον δημόσιο και τον κοινωνικό χαρακτήρα του νερού. Όπως δεν θέλει και δεν μπορεί να υπερασπιστεί σε κανένα επίπεδο τα λαϊκά συμφέροντα. Αυτό υπαγορεύει την θέση μας. Αν το φράγμα δεν περιέλθει στους Δήμους, τότε κινδυνεύει με ξεπούλημα. Όλα τα άλλα που ακούστηκαν, για «αρμοδιότητες» που τάχα πρέπει να έχουν οι Δήμοι, είναι πυροτεχνήματα και φούσκες. Όσο περισσότερο τα επικαλούνται οι υποστηρικτές των μνημονίων, τόσο πιο καταγέλαστοι γίνονται.

Αντιγράφουμε λοιπόν: …«Ας έρθουμε στην περίοδο της πλήρους λειτουργίας. Η πρόταση μας είναι να διαχωριστεί η διαχείριση-συντήρηση του φράγματος, σαν μεγάλου τεχνικού έργου από την διαχείριση των υδάτων και την συντήρηση των δικτύων έξω από το φράγμα μέχρι την σύνδεση τους με τα δίκτυα διανομής.

Για την πρώτη περίπτωση, υπεύθυνο αποκλειστικά, πρέπει να είναι το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, δηλαδή το Κράτος. Και αυτό γιατί εμείς δεν διαθέτουμε την τεχνογνωσία, αλλά και δεν γνωρίζουμε από τώρα την ποιότητα της κατασκευής, τις πιθανές αστοχίες και δεν μπορούμε να αντιμετωπίσουμε το κόστος πιθανών βλαβών. Το Υπουργείο, διαθέτει αρμόδια υπηρεσία, έχει τεχνογνωσία, και διαχειρίζεται ήδη τα υπάρχοντα μεγάλα φράγματα, (π.χ. Μόρνου, Ευήνου κτλ). Σε κάθε περίπτωση, πρέπει να έχει την απόλυτη ευθύνη για ένα έργο δικής του αρμοδιότητας και για την κατασκευή και για την λειτουργία.

Για την δεύτερη περίπτωση, δηλαδή την διαχείριση των υδάτων και των δικτύων, υπεύθυνη να είναι η ΔΕΥΑΠ ή Διαδημοτική επιχείρηση που θα συγκροτηθεί.

Υπό τις παρακάτω ελάχιστες προϋποθέσεις:

1. Στο ιδρυτικό της καταστατικό ή στην σύμβαση που θα υπογραφεί με το Κράτος, να λογίζεται το νερό, πρωτίστως το πόσιμο νερό, σαν κοινωνικό αγαθό, σαν είδος πρώτης ανάγκης. Άρα ο φορέας που θα το διαχειρίζεται, θα έχει την απόλυτη ευθύνη της πολιτικής τιμών και την απόλυτη δυνατότητα τιμολογιακής πολιτικής υπέρ των λαϊκών στρωμάτων.

2. Κάλυψη από το Κράτος, του αρχικού κεφαλαίου εκκίνησης και των λειτουργικών δαπανών για τα πέντε (5) πρώτα χρόνια.

3. Δυνατότητα άμεσης πρόσληψης του αναγκαίου επιστημονικού και τεχνικού προσωπικού για την διαχείριση και τα εργαστήρια ελέγχου. Κατασκευή με ευθύνη του Υπουργείου, όλων των υπολειπομένων εργασιών (Εργαστήρια, τηλεέλεγχοι, αυτοματισμοί κτλ). Επίσης δυνατότητα πρόσληψης όλου του αναγκαίου προσωπικού για την λειτουργία της ΔΕΥΑΠ και των άλλων δύο ΔΕΥΑ.

4. Ο φορέας να συγκροτηθεί με μετόχους τους τρείς Δήμους, με ποσοστό εκπροσώπησης ανάλογα με τους καταναλωτές. Στο ΔΣ του φορέα, μπορούν να συμμετέχουν εκτός από τους εκπροσώπους των Δήμων και από ένας εκπρόσωπος της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, της ΠΔΕ και του ΤΕΕ.

5.  Προφανώς πρέπει να διασφαλιστεί το βιομηχανικό τιμολόγιο της ΔΕΗ σε όλες τις εγκαταστάσεις.

Ελάχιστα επιχειρήματα που συνοδεύουν την πρόταση μας:

Α. Η πρόταση μας διασφαλίζει εις το διηνεκές τον δημόσιο χαρακτήρα της διαχείρισης. Η πρόταση να παραμείνει η διαχείριση στο Κράτος, θεωρητικά σωστή, δεν παρέχει στις σημερινές συνθήκες αυτήν την διασφάλιση.

Β. Η δυνατότητα του φορέα να έχει την απόλυτη ευθύνη της τιμολογιακής πολιτικής, θα μας δώσει την δυνατότητα ανακούφισης των πληττόμενων κοινωνικών στρωμάτων με καθορισμό ευνοϊκότερης μεταχείρισης.»

Θέλουμε να επιστήσουμε την προσοχή της Δημοτικής Αρχής στα εξής: Όταν κύριε Δήμαρχε ολοκληρώσετε την διαπραγμάτευση σας, και εάν αυτή δεν έχει θετικό αποτέλεσμα, ο Δήμος πρέπει να είναι έτοιμος για να διεκδικήσουμε την εναλλακτική λύση. Για να προστατέψουμε την δημόσια περιουσία, να προστατέψουμε το κοινωνικό και πολύτιμο αγαθό του νερού από την ιδιωτικοποίηση και εμπορευματοποίηση του. Και να λάβετε υπόψη σας, ότι η προοπτική της δημιουργίας Φορέα Ανώνυμης Εταιρείας, όπως προβλέπει η σχετική μελέτη, δεν έχει ποτέ επίσημα αποσυρθεί από το τραπέζι.

Συνολικά απαιτείται, η ευρεία συζήτηση μεταξύ των εμπλεκομένων Δήμων και της κοινωνίας.

Βρίσκεστε εδώ: ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ Τα Νέα μας Ανακοινώσεις