Ανυπότακτη Πολιτεία

ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ - ΑΝΑΤΡΟΠΗ

Νέα

Η γέφυρα και τα διόδια

logo-finalΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Πάτρα, 20/9/2017

Συζητήθηκε στο Δημοτικό μας Συμβούλιο το θέμα των διοδίων στο Εθνικό οδικό δίκτυο και στην Γέφυρα Ρίου Αντιρρίου.

Ο Χρήστος Πατούχας εκ μέρους της Ανυπότακτης Πολιτείας τόνισε περίπου τα εξής:

  1. Πρέπει να υπάρχουν διόδια; Προφανώς δεν πρέπει. Το οδικό δίκτυο θα έπρεπε να γίνεται για την εξυπηρέτηση της ασφαλούς μετακίνησης των πολιτών και των εμπορευμάτων και αγαθών.
  2. Είναι ακριβά τα σημερινά διόδια; Είναι ίσως τα ακριβότερα στην Ευρώπη. Ιδιαίτερα αν συνυπολογίσουμε το εισόδημα ενός μέσου εργαζόμενου και τις μειώσεις που έχει υποστεί. Αφορά το κόστος της συντήρησης; Όχι. Πρωτίστως αφορά τα υπερκέρδη των παραχωρησιούχων μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων και τις αποικιακές συμβάσεις που τα συνοδεύουν.
  3. Τα ακριβά διόδια υπερφορτώνουν το παλαιό οδικό δίκτυο, δημιουργώντας κυκλοφοριακό φόρτο και κινδύνους θανατηφόρων ατυχημάτων.
  4. Στην στρατηγική της πιθανής διαπραγμάτευσης της Κυβέρνησης με τους παραχωρησιούχους, για μια συμβολική μείωση των διοδίων, βρίσκεται η επέκταση των συμβάσεων παραχώρησης, κάτι που άλλωστε ήδη το ζητούν οι κατασκευάστριες εταιρείες.
  5. Θεωρούμε απαραίτητο, εκτός από το γενικό αίτημα για κατάργηση των διοδίων, ο Δήμος να επεξεργαστεί συγκεκριμένο πλαίσιο αιτημάτων, ιδιαίτερα για την γέφυρα, που να εξυπηρετεί κοινωνικές ομάδες χρήστες, όπως εργαζόμενοι, φοιτητές, χρονίως πάσχοντες, ΑΜΕΑ, ή την ανάγκη τουριστικής σύνδεσης των εκατέρωθεν περιοχών με επέκταση του 10ωρου σε όλα τα Σαββατοκύριακα, την διέλευση με επιστροφή στις 6 ώρες αντί για τις 3. Όλα αυτά, υπό την προϋπόθεση της ριζικής μείωσης του βασικού διοδίου.
  6. Σε κάθε περίπτωση διαφωνούμε με την επέκταση των συμβάσεων παραχώρησης. Υπήρξαν δημοτικοί σύμβουλοι και παρατάξεις που χαιρέτησαν την εξαγγελία για «αναλογική» τιμολόγηση των διοδίων. Με όσα έχουν διαρρεύσει για την βασική τιμή ανά χιλιόμετρο στην αναλογική χρέωση, δυστυχώς τα διόδια δεν θα μειωθούν.
  7. Περιμένουμε την εκπόνηση αυτού του πλαισίου αιτημάτων, όπως δεσμεύτηκε ο Δήμαρχος και τις πρωτοβουλίες συνεννόησης και κοινών δράσεων. Εμείς, έχουμε σε πολύ συχνά διαστήματα επιχειρηματολογήσει και για τις γενικές και για τις μερικότερες διαστάσεις του προβλήματος.

Ο Δήμος να μεριμνήσει για τη σορό του άτυχου Αλγερινού

Προς τον κ. Δήμαρχο Πατρέων

Πάτρα 11/8/2017

Κύριε Δήμαρχε

Διαβάζω από τα ρεπορτάζ των τοπικών μέσων ενημέρωσης: «Στα αζήτητα του νεκροτομείου της Πάτρας η σορός του άτυχου Αλγερινού που σκοτώθηκε από την κατάρρευση του στεγάστρου στο παλιό λιμάνι της Πάτρας»

Επειδή είμαι βέβαιος, ότι καμιά από τις εμπλεκόμενες Δημόσιες Υπηρεσίες, δεν είναι ευσυγκίνητες, σας προτείνω να αναζητήσουν οι Υπηρεσίες του Δήμου την οικογένεια του άτυχου θύματος και με δαπάνες του Δήμου να αποσταλεί η σορός του στην πατρίδα του.

Αν η έρευνα σας δεν αποδώσει, ο Δήμος να αναλάβει τα έξοδα της ταφής του σε κάποιο από τα Δημοτικά νεκροταφεία.

Είναι η ελάχιστη απόδοση τιμής, σε έναν επισκέπτη μας. Δεν βρήκε ίσως την φιλοξενία ζωντανός, ας αναπαυθεί νεκρός στην φιλόξενη γη μας.

Χρήστος Πατούχας, για την Ανυπότακτη Πολιτεία

Για την κατάρευση της οροφής του κτηρίου στο λιμάνι

logo-final

Δελτίο Τύπου 

Εκφράζουμε την βαθύτατη θλίψη μας για τον θάνατο ενός άτυχου ανθρώπου στην κατάρρευση του υποστέγου στο παλιό λιμάνι της Πάτρας. Η ραθυμία και οι γραφειοκρατικές αγκυλώσεις Κρατικών Αρχών, έχουν την ευθύνη. Μέχρι πρόσφατα στεγάζονταν εκεί τα κρατητήρια των Λιμενικών Αρχών και παρά τις προειδοποιήσεις και της Παράταξης μας και άλλων, οι αρμόδιοι κωλυσιεργούσαν.

Κατά την υπογραφή της Σύμβασης Προσωρινής Παραχώρησης, είχε αποκρυφτεί από τον Δήμο ότι η κατασκευή αυτή ήταν ετοιμόρροπη. Τώρα πρέπει να διαχειριστούμε την σκόνη και τα υπολείμματα του καρκινογόνου αμιάντου.

Εφιστούμε την προσοχή του Δήμου Πατρέων και του ΟΛΠΑ για τα άλλα υπόστεγα, αλλά και για ετοιμόρροπα διατηρητέα κτίρια μέσα στην πόλη, όπως πχ, αυτό στην διασταύρωση της Γερμανού και Ηλείας. Η απειλούμενη κατάρρευση τέτοιων ιδιωτικών κτιρίων, ή από μικροσεισμούς ή από βροχές, θα δημιουργήσει πολύ μεγαλύτερους κινδύνους από την πιθανή διάσωση τους.

Γραφείο τύπου Ανυπότακτης Πολιτείας

Μια επιβαλλόμενη απάντηση στη Γέφυρα.

logo-final

Ενόχλησαν οι κινητοποιήσεις την Γέφυρα; Πως συνεχίζεται ο αγώνας;

Πάτρα 2/Ιουλίου/2017

Στο περιθώριο των πολλών συζητήσεων για την Γέφυρα και το διόδιο της, μετά την υποβολή αιτημάτων από Δημάρχους και Δημοτικά Συμβούλια, μετά την μεγαλειώδη πορεία, που οργάνωσε ο Δήμος Πατρέων, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της «Γέφυρα ΑΕ» κ. Παναγιώτης Παπανικόλας, θέλησε να απαντήσει με συνέντευξη του στην Εφημερίδα «Πελοπόννησος» της 29/6/2017 και στον δημοσιογράφο κ. Κωνσταντίνο Μάγνη. Σαν τεχνοκράτης λοιπόν ο κ. Πρόεδρος, κυρίως όμως για τα συμφέροντα που εκπροσωπεί, θέλει να βλέπει την «θετική» πλευρά των πραγμάτων. Ισχυρίζεται, ότι «η λειτουργία της Γέφυρας άλλαξε αμέσως τα δεδομένα, αυξάνοντας κατά 50% την κυκλοφορία στο στενό Ρίου Αντιρρίου.» Το πρώτο αμφισβητούμενο στοιχείο.

Παρακάτω λέει ότι «βελτίωσε την καθημερινότητα των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής, συντελώντας στην οικονομική ανάπτυξη». Το δεύτερο εντονότερα αμφισβητούμενο στοιχείο.

Στην συνέχεια και αφού κατανάλωσε σχεδόν δύο σελίδες της εφημερίδας για τις απαντήσεις του, απέρριψε κάθε ιδέα για την μείωση του βασικού τιμήματος του διοδίου. Θεωρεί, ότι κάτι τέτοιο είναι σενάριο καταστροφής και ότι οι επενδυτές μέτοχοι δεν έχουν κάνει ακόμα απόσβεση της επένδυσης τους, πολλώ μάλλον δεν έχουν εισπράξει κέρδη! Θα τα δούμε όλα αυτά στην συνέχεια, αλλά πρέπει να επισημάνουμε μία αλήθεια, την μόνη, που ο κ. Πρόεδρος είπε. Ότι, ο παραχωρησιούχος, όταν διαβουλεύεται, δεν διαπραγματεύεται! Προδίδοντας την αποικιακή ποιότητα της σύμβασης παραχώρησης, που μόνο η Κυβέρνηση μπορεί να διαπραγματευτεί! Γνωρίζει, ότι η Κυβέρνηση είναι πιο ευάλωτη στις απαιτήσεις του παραχωρισιούχου, από ότι λαός και φορείς όταν κινητοποιούνται.

Ας επιχειρήσουμε μία ποσοτική-αριθμητική προσέγγιση για να διαπιστωθούν αλήθειες και ψέματα.

1. Κόστος κατασκευής Γέφυρας 250 δις δραχμές, δηλαδή 733.675.715 Ευρώ. Αφαιρούμε το 50% που είναι η κρατική χρηματοδότηση και μένει καθαρή δαπάνη των επενδυτών 366.837.857 Ευρώ. Αυτό είναι το ποσόν που πρέπει να αποσβεστεί.

Θα δυσκολευτούμε πολύ να πιστέψουμε, ότι το συνολικό ποσόν των περίπου 730 εκατομμυρίων Ευρώ, δεν περιείχε κέρδη από την φάση της κατασκευής ακόμα. Δεν το δικαιολογεί η μοναδικότητα της προσφοράς, ούτε οι συνθήκες, υπό τις οποίες λειτουργούσε η τότε Ελληνική Κυβέρνηση. Εννοείται, ότι η γνώμη μας είναι, ότι υπήρχε μεγάλη ενδοτικότητα και από την Κυβέρνηση, αλλά και από τους τοπικούς φορείς. Εννοούμε τους όμορους με την Γέφυρα Δήμους, Πάτρας, Ρίου, Αντιρρίου, Ναυπάκτου, Χάλκειας, Μεσολογγίου, που όχι μόνο δεν έβαλλαν κανένα όρο, δεν απαίτησαν κανένα ανταποδοτικό όφελος και αρκέστηκαν στις φωτογραφήσεις και τα τραπεζώματα με τους Υπουργούς και τους εκπροσώπους της Γέφυρας (στην πιο αθώα και μη ιδιοτελή εκδοχή).

Ας μην μιλήσουν, είναι συνένοχοι για την σημερινή κατάσταση και όλοι γνωριζόμαστε.

2. Γνωρίζουμε, ότι τα πρώτα χρόνια λειτουργίας της Γέφυρας και πριν την έναρξη της κρίσης, υπήρχαν περίπου 13.500 διελεύσεις ανά η μέρα, δηλαδή 13.500 χ 365 ημέρες = 4.927 500 διελεύσεις το έτος. Ο κ. Πρόεδρος δέχθηκε ότι η μείωση λόγω της κρίσης ήταν περίπου 1.500.000 διελεύσεις τον χρόνο. Άρα στην κρίση έχουμε 3.427.500 διελεύσεις τον χρόνο ή 3.427.500 διά 365 μέρες= 9.390 διελεύσεις την ημέρα.

3. Δύο πολύ σύντομοι υπολογισμοί εσόδων: α) 13500χ13,30 δια 1,24χ0,8χ365χ6=253.686.774 Ευρώ β)9.390χ13,3 διά 1,24χ0,8χ365χ7=205.862.119 Ευρώ Άθροισμα α+β=459.548.893 Ευρώ. Αυτά είναι τα έσοδα της Γέφυρας στα 13 χρόνια λειτουργίας της. Διαπιστώνουμε ότι υπάρχουν κέρδη από την αρχική επένδυση 92.711.000 Ευρώ!

4. Δεν αφαιρέσαμε το κόστος λειτουργίας και συντήρησης! Ας πάμε, 120 εργαζόμενοι με μέση δαπάνη 1200 Ε τον μήνα επί 12 μήνες μας κάνει 1.728.000 Ε τον χρόνο. Να προσθέσουμε και υλικά συντήρησης 1.000.000 Ε τον χρόνο, να προσθέσουμε και μισθούς μεγαλοστελεχών όπως ο κ. Πρόεδρος, άλλο 1.000.000 τον χρόνο; Όλα μαζί μας κάνουν 3.728.000 τον χρόνο, για 13 χρόνια μας κάνουν 48.464.000 Ε. Πάλι μένουν κέρδη 44.000.000 Ε. Εν ολίγοις, για κάθε χρόνο πλέον, η Γέφυρα χωρίς ανάκαμψη έχει 25 εκατομμύρια κέρδη. Αυτό σημαίνει ότι μέχρι το 2039 θα έχει συσσωρεύσει υπερκέρδη! Δηλαδή, είναι απόλυτα λογικό, η Γέφυρα να μειώσει δραστικά το ακριβότερο διόδιο στον κόσμο που έχει σήμερα.

5. Όλοι, και ο κ. Πρόεδρος, μιλούν για τις συνθήκες ανάπτυξης που η Γέφυρα δημιουργεί. Το ακριβές θα ήταν για τις συνθήκες που η Γέφυρα θα μπορούσε να δημιουργήσει. Αν και η «ανάπτυξη», είναι πρόβλημα με πολύ περισσότερες παραμέτρους, ευθέως μπορούμε να ισχυριστούμε, ότι σήμερα το κόστος διέλευσης την εμποδίζει. Όσα ισχυρίζεται η Γέφυρα, ότι είναι μεγαλοεργοδότης με τους 120 εργαζόμενους, θα τους θυμίσουμε πόσες θέσεις εργασίας χάθηκαν, που είναι πάνω από 500! Και μια παλιά κλωστοϋφαντουργική βιοτεχνία που λειτουργούσε μέχρι πριν λίγα χρόνια, απασχολούσε περισσότερους από την Γέφυρα.

Δεν είναι του παρόντος να το αναπτύξουμε, αλλά το μεγάλο αστικό κέντρο της ευρύτερης περιοχής που είναι η Πάτρα, με τα Νοσοκομεία και τα Εκπαιδευτικά ιδρύματα, θα μπορούσε να τροφοδοτήσει και την απέναντι περιοχή, με επιχειρήσεις, εργαζόμενους, επισκέπτες. Σήμερα, το κόστος διέλευσης είναι απαγορευτικό.

Εμείς, επιμένουμε, ότι το θέμα αφορά την Κυβέρνηση πρωτίστως και την Τοπική Αυτοδιοίκηση στην συνέχεια. Η οποία Αυτοδιοίκηση, πρέπει να ασκήσει συντονισμένη πίεση και προς την Κυβέρνηση και προς την Γέφυρα.

Για την Ανυπότακτη Πολιτεία

Χρήστος Πατούχας

Άλσος Άννινου

Νικόλαος Γαρμπής,

Συνταξιούχος Γεωπόνος - Πολ. Μηχανικός,

Κάτοικος Πατρών.

Προς Δήμο Πατρέων, Επιτροπή Ονοματοθεσίας,

και προς Δημοτικές Παρατάξεις

 

    Στο πατραϊκό κοινό είναι αγαθή και διατηρείται έντονη η μνήμη του Θεόδωρου Άννινου (1923-2010), επί 14 έτη Δήμαρχου Πατρέων (τις περιόδους 1964-67, 1975-78, 1978-82, 1982-86). Ο φιλολαϊκός χαραχτήρας του, ασυμβίβαστος με την διαπλοκή και την αλαζονεία της εξουσίας, οι γνώσεις του και η ανιδιοτελής προσφορά του σε έργα (πολιτικός μηχανικός, είχε δικό του τεχνικό γραφείο), οι πνευματικές και καλλιτεχνικές του ανησυχίες, όλα αυτά είναι γνωστά.

     Ανάμεσα στα άλλα είχε σχέδιο για την δημιουργία αεροδρομίου στην νότια περιοχή της Πάτρας, κατά μήκος της Ακτής Δυμαίων, δημιουργώντας εκεί νέα έκταση γης με εκτεταμένη επίχωση της θάλασσας. Η επίχωση ήταν αναγκαία και για δημιουργία ικανής έκτασης αλλά και για την κατά το δυνατόν απομάκρυνση προς τη θάλασσα και μείωση της όχλησης στην πόλη από θόρυβο κλπ. Επί χρόνια διαβάζαμε τις μεγάλες πινακίδες που είχε τοποθετήσει στην παραλιακή λεωφόρο της Ακτής Δυμαίων «Εδώ θα κατασκευασθεί Αεροδρόμιο». Φορτηγά αυτοκίνητα σε ατελείωτες ουρές μετέφεραν μπάζα, ενώ χωματουργικά μηχανήματα έκαναν επίστρωση και αυξανόταν έτσι ολοένα το εμβαδόν της παραλιακής έκτασης γης. Από την Ιχθυόσκαλα Πατρών μέχρι τις εκβολές του ποταμού Γλαύκου είναι μια απόσταση 3,3 χιλιομέτρων και προσεγγιστικά με πλάτος επίχωσης 100 μέτρα, μπαζώθηκε τότε η θάλασσα και δημιουργήθηκε ξηρά, επί εποχής Άννινου, σε έκταση 3.300 Χ 100 = 330.000 τετραγων. μέτρα ή 330 στρέμματα. Αν θεωρήσουμε μέσο βάθος επίχωσης 5 μέτρα τότε προκύπτει ότι μπαζώθηκαν 1,65 εκατομμύρια κυβικά μέτρα (330.000Χ 5).

Σε μεγάλο μέρος της επιχωθείσας έκτασης, επί δημαρχίας Άννινου, φυτεύτηκαν δέντρα, κυρίως ευκάλυπτοι αλλά και ακακίες, αρμυρίκια και άλλα. Πολλά από τα δέντρα αυτά είναι σήμερα μεγάλα και ομορφαίνουν το μέρος.

    Αεροδρόμιο εν τέλει δεν έγινε εκεί. Στο νότιο τμήμα της έκτασης που δημιουργήθηκε, από το ρέμα Διακονιάρη έως τις εκβολές του Γλαύκου, φτιάχτηκε πρόσφατα το νέο λιμάνι της Πάτρας. Στο υπόλοιπο τμήμα, από Διακονιάρη μέχρι την Ιχθυόσκαλα, δημιουργήθηκε έκταση πρασίνου και αναψυχής αποκαλούμενη προσφάτως «Νότιο Πάρκο Πάτρας», στην οποία προτείνω να δοθεί επίσημα η ονομασία «Άλσος Άννινου». Και να στηθεί εκεί ανδριάντας ή προτομή του.

   Η λέξη Άλσος είναι κι αυτή δισύλλαβη, παροξύτονη και έχει 5 γράμματα, όπως ακριβώς και η λέξη Πάρκο. Πλεονεκτεί όμως γιατί είναι αμιγώς ελληνική και παραπέμπει σε δενδρώδη βλάστηση, δηλαδή ό,τι καλύτερο, μας υπενθυμίζει μάλιστα να φυτέψουμε εκεί κι άλλα δέντρα.

   Η λέξη Άννινου δικαιωματικά μπαίνει στην ονομασία σύμφωνα με τα προεκτεθέντα και ο Πατραϊκός λαός εκ προοιμίου την αποδέχεται, γλωσσικά και νοηματικά. Έτσι στο βόρειο παραλιακό μέτωπο της Πάτρας έχουμε το Άλσος Αγυιάς και στο νότιο θα έχουμε το Άλσος Άννινου. Ωραίες ονομασίες, με νόημα.

Μετά τιμής

Νικόλαος Γαρμπής

Βρίσκεστε εδώ: ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ Τα Νέα μας